| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel Yaklaşımlar | ILB 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilindiği üzere iletişim disiplinler arası bir bilimdir. Bu bağlamda geliştirilen yaklaşımların interdisipliner bir bakış açısıyla sorgulanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | İdeoloji, toplum, kültür, medya, ekonomi ve siyaset ilişkilerinin sorgulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İdeoloji, toplum, kültür, medya ekonomi ve siyaset ilişkilerini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal çerçeve: İletişim, toplum ve kültür | |
| 2 | Tutucu- ana akım yaklaşımlarına genel bir bakış | |
| 3 | Eleştirel Yaklaşımların Oluşumu | |
| 4 | İdeoloji ve işlevleri | |
| 5 | Frankfurt Okulu Eleştirel Kuramı: | |
| 6 | Horkheimer, Pollock, Adorno, Löwenthal, Marcuse vd. | |
| 7 | Yapısalcı Medya Çalışmaları | |
| 8 | Göstergebilim, yapısalcılık ve kültürel çalışmalar | |
| 9 | Sınav haftası ( exam week) | |
| 10 | Rischard Hoggart | |
| 11 | Raymond Williams | |
| 12 | Stuart Hall ve E. P. Thompson | |
| 13 | Ekonomi Politik Yaklaşım | |
| 14 | Tartışma ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sartori, Giovanni (1999): Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Kitabevi, İstanbul Keane, John (2004): Medya ve Demokrasi, Ayrıntı Yayınları; İstanbul Işık, Metin (2004): Medyada Yeni Yaklaşımlar, Eğitim Kitabevi, Konya. Adorno W. Theodor: Minima Moralia, Metis Yayınları, 2012 Adorno W. Theodor: Kültür Endüstrisi ve Kültür Yönetimi, İletişim Yayınları, 2011 Herbert Marcuse: Tek Boyutlu İnsan, İdea Yayınevi. Althusser L.(2015): İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, İthaki Yayınları Morgan H. L. (1999) : Eski Toplum I ve II, Payel Yayınları Geuss R. (2013) Eleştirel Teori, Ayrıntı Yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İdeoloji, toplum, kültür, medya ekonomi ve siyaset ilişkilerini sorgular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||