Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Orta Asya ve Transkafkasya’Da Sorunlar ve Siyaset ULI 456 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AYLA AKDOĞAN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. AYLA AKDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Orta Asya ve Transkafkasya’da siyaseti ve sorunları analiz etmek.

Dersin İçeriği

Devletlerin gerilemeleri ve istikrarları, demokratikleşmeleri, yolsuzlukla mücadeleleri, silahlanmaları, çatışmaları, yapılan müdahaleler, insan hakları güvenlik,  enerji, ticaret, çevre, su ve iklim değişikliği konularında uyguladıkları politikalar dersin içeriğini oluşturmakla birlikte ders performans üzerine kurgulanmıştır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Michael Kort, Central Asian Republics, New York: Facts on File, Inc., 2004, pp. 3-16 (Chapter 1-6).

2. Roger D. Kangas, “State-building and Civil Society in Central Asia,” in Vladimir Tismeneanu (ed.) Political Culture and Civil Society in Russia and the New States of Eurasia, New York: M. E. Sharpe Inc., 1995, pp. 271-91 (Chapter 10).

3. Patricia M. Carley, “The Legacy of Soviet Political System and the Prospects for Developing Civil Society in Central Asia,” in Vladimir Tismeneanu (ed.) Political Culture and Civil Society in Russia and the New States of Eurasia, New York: M. E. Sharpe Inc., 1995, pp. 292-317 (Chapter 11).

4. Stephan White, “Rethinking Postcommunist Transition,” Government and Opposition, 2003, Vol. 28, No. 4, pp.417-135.

5. David C. Brooker, “How They Leave: A Comparison of How the First Presidents of the Soviet Successor States Left Office,” Journal of Communist Studies and Transition Politics,” 2004, Vol: 20, No: 4, pp. 61-78.

6. Michael Rywkin, Moscow’s Muslim Challenge, New York: M. E. Sharpe, 1990, pp. 44-57 (Chapter 4 and 8).

7. Tom Everett-Heath, “Instability and Identity in A Post-Soviet World: Kazakhstan and Uzbekistan,” in Central Asia: Aspects of Transition, Tom Everett-Heath (ed.) London: RoutledgeCurzon, 2003, pp.181-204 (Chapter 10).

8. Erica Marat, The Military and the State in Central Asia: From Red Army to Independence, New York: Routledge, 2010, pp. 81-115 (Chapter 4).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme X
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme X
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme X
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme X
14 Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme X
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme X
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme X
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme X
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 2 5 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5