Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Yönetimi ve Planlanması IHR 518 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KARACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Medya yönetimi ve planlamasının nasıl yapıldığının öğrencilere benimsetilmesi.

Dersin İçeriği

Medya planlaması ve aşamaları,
Strateji, Taktik, Planlama
Bütçeleme ve Kaynak Kullanımı
Liderlik ve Yöneticilik

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya planlamasının aşamalarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Medya planlamasında kullanılan araçları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Strateji, taktik ve planlama ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Lider ve yönetici arasındaki farkları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Bütçelemenin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Yönetimin unsurları
3 Strateji, taktik, planlama
4 Liderlik ve Yöneticilik
5 Değişim Yönetimi
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi
7 Medya planı aşamaları I
8 Medya planı aşamaları II
9 Medya yönetiminde strateji planlama
10 Medya, Reklam ve Tüketiciler
11 Bütçeleme
12 Öğrenci sunumları (Medya planı hazırlama)
13 Öğrenci sunumları (Medya planı hazırlama)
14 Genel gözden geçirme
Kaynaklar
Ders Notu

Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron (2002). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, MediaCat.

Ders Kaynakları

Jack Z. Sissors, Lincoln Bumba (1989) Advertising Media Planning, NTC Business Books
Alison Theaker ve Heather Yaxley ( 2013), ThE Public Relations Strategic Toolkit, Routledge

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,28
Dersin AKTS Kredisi 7