| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Algı ve İkna Yönetimi | IHR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; bir yandan semboller ve mesajlar (hem sözlü hem sözsüz) öte taraftan siyasal ideolojiler ve hareketler, kolektif kimlikler, güç, çatışma vs. arasındaki farklı ilişkileri ortaya koymaktır. |
| Dersin İçeriği | Diğer insanların davranışlarını şekillendirmek, düşüncelerini etkilemek ve onları harekete geçirmek için sembollerin nasıl kullanıldığıyla ilgili çalışmaları inceleyerek retoriğin bazı temel araçlarını tanımak dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Soru-Cevap, | Ödev, | |
| 2 | Anlatım, | Sözlü Sınav, | |
| 3 | Örnek Olay, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavram olarak ikna | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 2 | İkna edici iletişim | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
| 3 | İkna edici iletişimde beden dilinin kullanımı | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
| 4 | İkna ve tutum | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 5 | İknanın oluşmasında sosyal etki | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 6 | İkna kuramları | Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları., H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | İkna teknikleri | Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık |
| 9 | İknada algının önemi | Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık |
| 10 | Algı ve iknada müziğin kullanımı | Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı |
| 11 | Algı ve iknada renklerin kullanımı | Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları |
| 12 | Siyasal iletişimde algı ve ikna taktikleri | Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları, Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık |
| 13 | Algı ve iknaya ilişkin film çözümlemeleri | |
| 14 | Öğrenci sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları. Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | ||||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | ||||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | ||||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | |||||||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 2 | 15 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||