Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Perception Management and Persuasion IHR 508 0 3 + 0 3 7
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Turkish
Course Level yuksek_lisans
Course Type Optional
Course Coordinator Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Course Lecturers
Course Assistants
Course Category
Course Objective

The aim of this course is to explores the diverse relationships between, on the one hand, symbols and messages (both verbal and non-verbal) and, on the other hand, political ideologies and movements, collective identities, power, conflict, and security. 

Course Content

Recognizing some of the basic tools of rhetoric to understood the study of how people use symbols to shape attitudes, influence thoughts, and motivate actions in other people, is creates the content of the course.

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 , ,
2 , ,
3 , ,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Persuation as a concept H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
2 Persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
3 Use of body language in persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
4 Persuasion and attitude H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
5 Social influence in persuation H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
6 Persuasion theories H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
7 Midterm Exam
8 Persuasion techniques Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık
9 The importance of perceptions in persuation Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık
10 The use of music in perception and persuation Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı
11 The use of colors in perception and persuation Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları
12 Perception and persuasion tactics in political communication Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık, Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları
13 Film Analysis on perception and persuasion Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık
14 Student presentation
Resources
Course Notes
Course Resources

 

 

H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık

Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı

Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık

Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık

Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları

Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları

Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları.

Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık

Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık

Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
10 To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Total 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 15 15
Quiz 1 10 10
Assignment 1 15 15
Oral Examination 1 10 10
Final examination 2 15 30
Total Workload 176
Total Workload / 25 (Hours) 7.04
dersAKTSKredisi 7