Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optik Aletler ve Malzeme Kullanımı | OPT 107 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Optisyenlikte kullanılan optik aletler ve optik cihazlar ile ilgili konular hakkında bilgi verilir. |
Dersin İçeriği | Teknik terim ve tanımlar, Optik Aletlerin Temel Karakteristikleri, Büyütmeler ve kırma gücü, Ayırma Gücü, Alan, Aydınlık, Fokometre ve çeşitleri, Pupillametre, Oftalmik Optik Aletler; Oftalmoskop, Retinoskop |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Fokometre tanımını yapar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | |
2 | Fokometre tanımı ve çeşitleri | |
3 | Merceklerin Fokometredeki, görüntüleri | |
4 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | |
5 | Büyüteçler, Mikroskoplar | |
6 | Teleskoplar, Fotoğraf makinası | |
7 | Gözle İlgili Şikayetler ve Göz Hastalıklarının Semptomatolojisi | |
8 | Göz muayenesi | |
9 | Gözün rutin muayenesi ve Yardımcı Alet ve Yöntemlerle Muayenesinde Kullanılan Optik Araç - Gereçler ve esasları | |
10 | Arasınav | |
11 | Oftalmaskoplar | |
12 | Retinoskoplar, Fundus kameraları | |
13 | Refraktometreler, Tonometreler | |
14 | Yarık lambaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Optik Aletler. Ekem Naci, Savaroğlu Gökhan, Eskişehir, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |