Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşyeri Uygulaması MYO 291 4 0 + 20 10 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu

Uygulama Yönergesi

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar.
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir.
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir.
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir.
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır.
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir.
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir.
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir.
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Proje / Tasarım 4 5 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 285
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,4
Dersin AKTS Kredisi 10