Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik ve Geometrik Optik II OPT 201 3 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR
Dersi Verenler MURAT TEPEÇINAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğini ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi
Dersin İçeriği İnce kenarlı mercekler, kalın kenarlı mercekler,Işığın girişimi İnce zarlarda girişim Işığın kırınımı Işığın saçılması ve kutuplanma Merceklerde film kaplamalar Beyaz ışığın renklere ayrılması Renkli görme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. Anlatım, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav ,
5 Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beyaz ışığın renklerine ayrılması, renkli görme
2 İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, hacimli cismin görüntüsü: yakınsak mercek
3 İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü
4 Iraksak mercekler
5 Iraksak mercekler, merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü
6 İnce merceklerin birleştirilmesi
7 Mercek sapmaları, küresel sapınçlar, renklenme kusurları
8 Basit büyüteç, bileşik mikroskop, teleskop
9 Işığın girişimi
10 Arasınav
11 İnce zarlarda girişim
12 Işığın kırınımı
13 Işığın saçılması ve kutuplanma
14 Merceklerde film kaplamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul.
2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları
3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul
4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar. X
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. X
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. X
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. X
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. X
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. X
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. X
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. X
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. X
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. X
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. X
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. X
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. X
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5