Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göz Anatomisi | OPT 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KÜBRA ÖZATA GÜNDOĞDU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NİLGÜN ÖZKAN AKSOY, EMİNE DOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gözün işlevsel anatomisini, görmenin fizyolojik mekanizmalarını, görme bozuklukları ve bu bozuklukların tesbitinde kullanılan yöntemleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Göz ve Yardımcı Organlarının Yapısı: Orbita, göz kapakları ve kapak bezleri, gözyaşı sistemi, konjunktiva. Bulbus okuli; kornea ve sklera, korneskleral limbus, uvea (koroidea, silier cisim, iris ve pupilla), retina. Gözün boşlukları (ön kamara, arka kamara, vitreus boşluğu, lens), göz dışı kasları (rektus kasları, oblik kaslar). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Göz anatomisi hakkında temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Gözün çalışma prensiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Orbitanın sinir yapısını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Orbitanın damar yapısını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Görme yolları ve refleksleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göz anatomisi ve fizyolojisine giriş | |
2 | Orbita anatomisi | |
3 | Kraniyal sinirler | |
4 | Görme yolları | |
5 | Göz kapakları | |
6 | Gözyaşı sistemi | |
7 | Göz dışı kaslar | |
8 | Göz kürelerinin topografik yapısı | |
9 | Konjonktiva | |
10 | Arasınav | |
11 | Sklera ve kornea | |
12 | Uvea | |
13 | Lens | |
14 | Retina |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi Yazar Doç. Dr. Hikmet Başmak Eskişehir Osmangazi Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |