Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Consumer Behavıor ISL 108 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Emphasizing the role of consumer behavior in developing and implementation marketing strategies. In this context, the aim of this lesson is to investigate the factors and how these factors affected consumer behavior and students their rights as a consumer buying experiences to teach ways to protect their right to encounter a problem.

Dersin İçeriği

This lesson consists of different subjects, such as, importance of consumer behavior in marketing, characteristics of consumer behavior, relationship between marketing and consumer behavior and the factors that affected consumers behavior

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Defines the concept of consumer and consumer behavior. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Knows the importance of consumer behavior in terms of marketing science. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Knows the impact of psychological factors on consumer behavior. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Knows the impact of socio-cultural factors on consumer behavior. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Comments in terms of consumers and businesses the spread of innovations. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Knows that consumers´ buying decision process. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Correlates with post-purchase behavior of consumers in marketing practices. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Knows the legal means of protecting consumer rights and consumer rights. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 The Concept and Characteristics of Consumer Behavior
2 The Importance of Consumer Behavior in Marketing
3 Consumer Perception
4 Learning and Memory
5 Motivation and Involvement
6 Attitudes and Emotions
7 Personality and Individuality
8 Values and Life Style
9 Midterm Exam
10 Reference Groups and Family
11 Personal Influence and Diffusion of Innovations
12 Structure of Consumer Decision Making Process
13 Purchase, and Post-Purchase Behaviors
14 Consumer Protection
Kaynaklar
Ders Notu

Schiffman, L.G., L.L.Kanuk, (2010), Consumer Behavior, Prentice Hall, London.

Ders Kaynakları

Engel, J.F., R.D. Blackwell, P.W. Miniard, (1995), Consumer Behavior, The Dryden Pres, Orlando.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5