Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarında Excel Uygulamaları | IKY 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | DERSE DEVAM ZORUNLULUĞU (%70) VARDIR ve BU KURAL SIKI BİR ŞEKİLDE UYGULANACAKTIR
DERSİN BÜTÜN KURALLARINI OKUMAK İÇİN https://drive.google.com/file/d/1omTwi6_1aKg5kxuaGkxAgTB3gH1uMzDd/view?usp=sharing |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin, genel (istihdama yönelik) ve özel (İK’ya yönelik) olmak üzere iki hedefi vardır. Genel olarak, yani istihdam edilebilirlik açısından, bu dersin üç temel amacı vardır. Birincisi, bilgiyi etkin bir şekilde tasnif ve analiz etme yeteneğinin öğrencilere kazandırılması. İkincisi, öğrencilere akademik ve iş hayatının neredeyse her safhasında ihtiyaç duyabilecekleri sunum yeteneğinin kazandırılması. Son olarak, Sakarya İKY mezunlarının uygulama yönünü güçlendirererek, mezunlarımızı diğer İKY mezunlarından ayıracak, pazarlanabilir yeteneklerle (marketable skills) donatılması. Bu şekilde, onlara iş piyasasında rekabet üstünlüğü sağlanması. İKY açısından ise aşağıdaki amaçlar söylenebilir. Excel iş dünyasında, özellikle de analistlerin, sıklıkla kullandığı bir programdır. Aynı şekilde, iyi bir İK analisti olabilmek için, bilgiyi etkin bir şekilde tasnif ve analiz edebilme yeteneğine sahip olabilmek gerekir. İleri düzeyde Excel bilmek, öğrencilere bu yeteneği kazandıracaktır. Bu bağlamda, öğrencilere, İK metriklerinin kullanılması, işçi ve firma bilgilerinin grafikler yardımıyla raporlanması ve performans grafiklerinin oluşturulması gösterilecektir. Böylece, öğrenciler, bir şirket verileri üzerinden nasıl analiz yapılır ve bu veriler nasıl raporlanır ve sunulur, bunu öğrenme fırsatı bulacaklar. |
Dersin İçeriği | Excel’e giriş; grafikler; kosullu formatlama; fonksiyonlar; pivot tablolar; İK raporlama; KPI; Temel İK metrikeri; |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK’cıların iş hayatında sıklıkla kullandıkları tablo ve grafikleri cizebilme yeteneği | Anlatım, | Ödev, |
2 | Veri tasnif ve analiz becerisi | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
3 | Hızlı ve etkili bir sunum ve raporlama becerisi | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
4 | Excel aracılığıyla bir problemi etkin bir şekilde çözebilme becerisi | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excele giriş | Ders notları |
2 | Excel'de matematiksel işlemler | Ders notları |
3 | Kısayol tuşları ve diğer pratik bilgiler | Ders notları |
4 | Grafik tasarımları ve görselleştirme | Ders notları |
5 | Koşullu biçimlendirme ve veri tasnifi | Ders notları |
6 | Tablo ve filtreleme işlemleri | Ders notları |
7 | Excel'de metin (string) fonksiyonları ve tarih/zaman | Ders notları |
8 | Vize | |
9 | Mantıksal ifadeler (Logical operations): Eğer, ve, yada, değil | Ders notları |
10 | Mantıksal ifadeler: İçiçe eğer (nested ifs) | Ders notları |
11 | Arama fonskiyonları: Düşeyara, yatay ara, indis ve kaçıncı | Ders notları |
12 | Pivot tablolar | Ders notları |
13 | İK raporlama (Dashboard) sayfası oluşturma | Ders notları |
14 | Google spreadsheet kullanımı ve bulut-tabanlı ortak Excel proje çalışması | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alexander, M. (2013). Excel Dashboards and Reports. New Jersey: John Wiley Walkenbach, J. (2015). Excel 2016 Bible. USA: John Wiley & Sons Harvey,G. (2017) Excel 2016: All-in-One For Dummies. UK: For Dummies Walkenbach, J. (2014). Excel 2013 Power Programming with VBA. USA: John Wiley & Sons Easton, T. (2018). Online PC learning. http://www.onlinepclearning.com Treacy, M. (2018). My Online Training Hub. https://www.myonlinetraininghub.com/blog Kumar, P. (2018). PK: AN EXCEL EXPERT. www.pk-anexcelexpert.com/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | ||||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | ||||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | ||||||
4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | ||||||
5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | ||||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | ||||||
9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | ||||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İK’cıların iş hayatında sıklıkla kullandıkları tablo ve grafikleri cizebilme yeteneği | ||||||||||
2 | Veri tasnif ve analiz becerisi | ||||||||||
3 | Hızlı ve etkili bir sunum ve raporlama becerisi | ||||||||||
4 | Excel aracılığıyla bir problemi etkin bir şekilde çözebilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |