Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılığın Temelleri HIR 118 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. CENGİZ ERDAL, Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Reklamcılığın temel unsurlarının benimsetilmesi.

Dersin İçeriği

Reklamın kavramı, amaçları, tarihsel gelişimi, çeşitleri, diğer disiplinlerle olan ilişkisi, tüketici davranışları ile reklam stratejileri geliştirme yöntemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklamı tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Reklamın tüketici davranışlarına etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Reklam mecralarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Reklam çeşitlerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Reklamın tarihsel gelişimini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Reklam stratejisi geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve Giriş Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
2 Reklam Kavramı, Türleri, Hedefleri, Amaçları, Ögeleri, Mecraları Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
3 Reklam Stratejileri Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
4 Reklamın Tarihsel Gelişimi Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
5 Reklamda Ekoller Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
6 Ajans Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
7 Ara Sınav
8 Reklamın İşleyiş Süreci ve Modelleri Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
9 Medya Planlama Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
10 Reklam Etiği Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
11 Reklam Üretimi Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
12 Kampanya Planı Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta.
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say.
Uğur Batı, Reklamın Dili, Alfa.
Gülbuğ Erol, Reklam ve Medya Planlaması, Beta.
Sedat Şimşek, Reklam ve Geleneksel İmgeler.
Sedat Şimşek, Küresel Marka Reklamları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 90
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Kısa Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 6