| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kitler ve Özelleştirme | MLY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tunç İnce |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | KİTler ve Özelleştirme dersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak |
| Dersin İçeriği | Kamu iktisadi teşebbüslerinin niçin kurulduklarını ve özelleştirme gerekçelerini teorik temelleri ve ekonomik etkileri incelenir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | KİT ler kavramını ekonomik ve hukuki yönden tanımlayıp seçilen bir konuya ilişkin durum değerlendirmesi yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Seçilen konuya ilişkin durum değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularınıtanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemiolarak açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Seçilen konunun sınırlılıklarınıkonu, zaman, veri araştırması vb. yönlerden belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 8 | İlk 6 maddedeki özelliklere uygun olarak, bilimsel araştırma ve yazma kurallarına göre metin çalışmasını, inceleme, rapor veya makaleye dönüştürür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel hatları ile Kamu iktisadi Teşebbüsleri | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 2 | Kamu iktisadi Teşebbüslerinin gelişimi | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 3 | Kamu iktisadi Teşebbüslerinin yönetimi | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 4 | Kamu iktisadi Teşebbüslerinin mali yapıları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 5 | Kamu iktisadi Teşebbüslerinin amaçları ve fonksiyonları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 6 | Kamu iktisadi Teşebbüslerinin karlılık analizi | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 7 | Genel olarak özelleştirme uygulamaları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 8 | Özelleştirme uygulamalarının amaçları ve araçları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 9 | ARASINAV | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 10 | Özelleştirme uygulamalarının fonksiyonları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 11 | ABde Özelleştirme uygulamaları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 12 | ABDde Özelleştirme uygulamaları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 13 | Türkiyede Özelleştirme Uygulamaları | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| 14 | Genel değerlendirme | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akalın G., (1990), KİT Ekonomisi, Esbank Yayınları, Ankara |
| Ders Kaynakları | Aktan C.C. (1987), Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Özelleştirme, İzmir , Bilkom Matbaası |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | KİT ler kavramını ekonomik ve hukuki yönden tanımlayıp seçilen bir konuya ilişkin durum değerlendirmesi yapmak | |||||||||||
| 2 | Seçilen konuya ilişkin durum değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularınıtanımlar | |||||||||||
| 3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar | |||||||||||
| 4 | Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemiolarak açıklar | |||||||||||
| 5 | Seçilen konunun sınırlılıklarınıkonu, zaman, veri araştırması vb. yönlerden belirler | |||||||||||
| 6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler | |||||||||||
| 7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir | |||||||||||
| 8 | İlk 6 maddedeki özelliklere uygun olarak, bilimsel araştırma ve yazma kurallarına göre metin çalışmasını, inceleme, rapor veya makaleye dönüştürür. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||