| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meyve Çeşit Bilimi (Polimi) | GDM 558 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAKİ DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Meyve türlerinin taksonomik sınıflandırılması, Botanik sınıflama, Meyve türlerin içerisinde yer alan çeşitlerin pomolojik, biyolojik ve ekolojik özelliklerinin bilinmesi konusunda temel bilgi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Meyve türlerinin sınıflandırılması, çeşit tanımlama kriterleri ve bu kriterler çerçevesinde çeşit tanımlama işlemlerinin gerçekleştirilmesi işlemlerinin yapılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meyve türlerinin pomolojik özelliklerini bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Meyve türlerini tanır ve pomolojik gruplandırmayı kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çeşit Biliminin (Pomoloji) tanımı ve kullanım alanları | |
| 2 | Meyvelerin sınıflandırılması | |
| 3 | Sınıflandırma Kriterleri (UPOV) Kriterleri | |
| 4 | Sert Çekirdekli Meyve Türleri | |
| 5 | Sert Çekirdekli Meyve Türleri | |
| 6 | Yumuşak Çekirdekli Meyve Türleri | |
| 7 | Yumuşak Çekirdekli Meyve Türleri | |
| 8 | Sert Kabuklu Meyve Türleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Turunçgiller | |
| 11 | Turunçgiller | |
| 12 | Tropik ve Subtropik Meyve Türleri | |
| 13 | Tropik ve Subtropik Meyve Türleri | |
| 14 | Üzümsü Meyve Türleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları |
| Ders Kaynakları | Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meyve türlerinin pomolojik özelliklerini bilir | |||||||||||
| 2 | Meyve türlerini tanır ve pomolojik gruplandırmayı kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||