| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Mikrobiyoloji | GDM 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE AVCI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE AVCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Endüstriyel olarak öneme sahip mikroorganizmaların izolasyonu, tanımlanması, bu mikroorganizmalar ve ürünlerinden endüstriyel olarak yaralanma olanakları ile birlikte üretim koşulları hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | 1. Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel önemi olan mikroorganizmaları ve bunların kaynaklarını kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 2 | Mikroorganizma izolasyon ve tanımlanmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 3 | Endüstriyel üretim proses yöntemlerini ve uygulamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
| 4 | Gelişme ve ürün oluşum kinetiğini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri | |
| 2 | Mikrobiyal kültür izolasyon ve genetik ve biyokimyasal tanımlama yöntemleri | |
| 3 | Mikrobiyal kültürlerden yeni ürünlerin seçimi ve besiyeri optimizasyonu | |
| 4 | Üreme kinetiği, substrat oluşumu, verim ve verimlilik hesapları | |
| 5 | Biyoreaktörlerin özellikleri, tasarımı, kontrolü ve biyoreaktör seçimi | |
| 6 | Fermentasyon kinetiği, kesikli ve sürekli fermentasyonun ilkeleri | |
| 7 | Ürün oluşumu ve ürünlerin geri kazanılması ve saflaştırılması | |
| 8 | Genetik olarak mikroorganizmaların düzenlenmesi ve endüstriyel kullanımları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Mikrobiyal yolla enzim üretiminin ilkeler | |
| 11 | Enzimlerin özellikleri ve saflaştırılması, Enzim immobilizasyon teknikleri | |
| 12 | Biyoyakıtlar | |
| 13 | Ekmek mayası ve tek hücre proteini üretimi | |
| 14 | Aminoasit, vitamin, antibiyotiklerin üretimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Endüstriyel Mikrobiyoloji Ders Notları. Yrd. Doç. Dr. Ayşe Avcı |
| Ders Kaynakları | 1. Biyoteknoloji. Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Basımevi, 1995 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel önemi olan mikroorganizmaları ve bunların kaynaklarını kavrar | |||||||||||
| 2 | Mikroorganizma izolasyon ve tanımlanmasını kavrar | |||||||||||
| 3 | Endüstriyel üretim proses yöntemlerini ve uygulamalarını kavrar | |||||||||||
| 4 | Gelişme ve ürün oluşum kinetiğini hesaplar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||