Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Temel İşlemler | GDM 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel işlemlerin önemini ve vazgeçilmezliğini kavraması, temel işlemleri tanıyıp dayandıkları ilkeleri anlaması, temel işleme tabi tutulacak bir karışım için uygun prosesi seçip en uygun olanını belirleyebilmesi ve ilgili hesaplarını kavraması. |
Dersin İçeriği | Temel İşlemlere Giriş ve Temel Kuramlar,Isı, Kütle ve Momentum Aktarımı konuları, Denge Diyagramları, Distilasyon Uygulamaları,Absorpsiyon İşlemi ve Uygulamaları, Nemlendirme İşlemi ve Uygulamaları, Kurutma İşlemi ve Uygulamaları, Membran Ayırma İşlemi ve Uygulamaları, Ekstraksiyon (Özütleme) İşlemi ve Uygulamalarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isı, kütle ve momentum aktarımını kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
2 | Kaynama noktası ve denge diyagramlarını kullanmayı kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Distilasyon işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | İdeal ve gerçek kademe sayısını kavrar ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Absorpsiyon işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Nemlendirme işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Kurutma işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Membran ayırma işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Ekstraksiyon işlemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İşlemlere Giriş ve Temel Kuramlar | |
2 | Isı, Kütle ve Momentum Aktarımı | |
3 | Denge Diyagramları | |
4 | Distilasyon İşlemi | |
5 | Distilasyon Uygulamaları | |
6 | İdeal ve Gerçek Raf Sayısının Bulunması | |
7 | Geri Besleme Oranı | |
8 | Absorpsiyon İşlemi ve Uygulamaları | |
9 | Absorpsiyon Kolonlarının Tasarımı | |
10 | Nemlendirme İşlemi ve Uygulamaları | |
11 | Kurutma İşlemi ve Uygulamaları | |
12 | Membran Ayırma İşlemi ve Uygulamaları | |
13 | Ekstraksiyon (Özütleme) İşlemi | |
14 | Ekstraksiyon Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.McCabe, W.L., Smith, J.C., Harriot, J.C., Unit Operations of Chemical Engineering, 5th ed., McGraw Hill, New York, 1993. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |