| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Tez Çalışması | FEL 900 | 0 | 0 + 0 | 0 | 120 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Erkan ATAK Yrd.Doç.Dr. Gülsen TEZCAN KAYA Yrd. Doç. Dr. Tülin ÇORUHLU | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilimsel amaca hizmet eden, alanında özgün bir araştırmayı ortaya koymak. | 
| Dersin İçeriği | Belirlenen konu dahilinde tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, belirli akademik kurallar çerçevesinde tez yazmak ve bunu bilim camiasına sunmak. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin açıklanması | |
| 2 | Konu tespiti | |
| 3 | İçerik çalışması | |
| 4 | İçerik çalışması | |
| 5 | Literatür tarama | |
| 6 | Literatür tarama | |
| 7 | Sunum hazırlama yöntemi | |
| 8 | Sunum hazırlama yöntemi | |
| 9 | Akademik yazım kuralları | |
| 10 | Akademik yazım kuralları | |
| 11 | Akademik yazım kuralları | |
| 12 | Değerlendirme ve Karşılaştırma | |
| 13 | Sunum ve Tartışma | |
| 14 | Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tespit edilen konuya göre şekillenmektedir. | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 | 
| Ödev | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 120 | ||