| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilişim Sistemleri Analiz Tasarım ve Modelleme | ISE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe / İngilizce | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YÜKSEL YURTAY | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin planlanmasında, analizinde, tasarımında ve uygulanmasında yararlı olacak araçları, kavramları ve uygulamaları tanıtmak. Takım çalışmasını benimseyerek proje ekibi ile birlikte bu süreci yönetebilmek. | 
| Dersin İçeriği | Öğrenciler gruplar halinde çalışarak gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi, sistem geliştirme yaşam döngüsü evrelerini takip ederek geliştireceklerdir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni sistem tasarlayabilme becerisi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 2 | Sistemleri analiz edebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 3 | Karmaşık problemleri modelleyebilme yeteneği | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sistem Kavramını Anlamak | |
| 2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme | |
| 3 | Planlama Aşaması: Planlama ve Proje Yönetimi | |
| 4 | Analiz Aşaması: Gereksinim Analizi | |
| 5 | Analiz Aşaması: Süreç ve Veri Modelleme | |
| 6 | Tasarım Aşaması: Sistem Mimarisi Tasarımı | |
| 7 | Tasarım Aşaması: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Tasarım Aşaması: Veri Tabanı Tasarımı | |
| 10 | Uygulama Aşaması: Sistemin Uygulanması | |
| 11 | Uygulama Aşaması: Sistem Desteği ve Güvenlik | |
| 12 | Ek Konular: Nesne-Yönelimli Modelleme | |
| 13 | Ek Konular: Çevik Sistem Analizi ve Tasarımı | |
| 14 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Her hafta ders sunumları sisteme yüklenecektir. | 
| Ders Kaynakları | 1- Sistem Analizi ve Tasarımı, Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık, 2014. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni sistem tasarlayabilme becerisi | ||||||||||||
| 2 | Sistemleri analiz edebilme becerisi | ||||||||||||
| 3 | Karmaşık problemleri modelleyebilme yeteneği | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Proje / Tasarım | 40 | 
| Toplam | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Ödev | 2 | 8 | 16 | 
| Final | 1 | 8 | 8 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||