| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Osmanlıca II | OMM 514 | 0 | 12 + 0 | 12 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Osmanlıca bilgisi orta ve ileri düzey olan öğrencilerin tarihi metinleri okuyup yorumlama konusundaki becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir | 
| Dersin İçeriği | Osmanlıca gramer özellikleri, Arapça ve Farsça kelimeler ve tamlamalar, Arşiv belgeleri, El yazması eserler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlıca çeşitli yazı türleri ile yazılmış metinleri okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 2 | Arapça ve Farsça kelimeler içeren metinleri okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 3 | Osmanlı tarihi ile ilgili orijinal kaynakları okur ve bu kaynakları analitik bakış açısıyla değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 4 | El yazması eserler, kitabeler, mezar taşları gibi ileri düzey Osmanlıca bilgisi gerektiren metinleri okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 5 | Okuduğu belgeleri yorumlayarak akademik çalışmalarda kullanmayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Osmanlıca yazı türleri hakkında bilgi. | |
| 2 | Tarihi metinlerin özellikleri ve nasıl kullanılmaları gerektiğine dair bilgi. | |
| 3 | Tarih yazımında belgelerin önemi hakkında bilgi. | |
| 4 | Nesih yazı ile yazılmış metinlerin okunması ve yorumlanması. | |
| 5 | Divani yazı ile yazılmış metinlerin okunması ve yorumlanması. | |
| 6 | Talik yazı ile yazılmış metinlerin okunması ve yorumlanması. | |
| 7 | Rika yazı ile yazılmış metinlerin okunması ve yorumlanması. | |
| 8 | Siyakat yazı ile yazılmış metinlerin okunması ve yorumlanması. | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Osmanlıca yazılmış belge türleri hakkında genel bilgi. | |
| 11 | Ferman türü belgelerin incelenmesi | |
| 12 | Berat türü belgelerin incelenmesi | |
| 13 | Nâme türü belgelerin incelenmesi | |
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notu | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlıca çeşitli yazı türleri ile yazılmış metinleri okur. | ||||||||||
| 2 | Arapça ve Farsça kelimeler içeren metinleri okur. | ||||||||||
| 3 | Osmanlı tarihi ile ilgili orijinal kaynakları okur ve bu kaynakları analitik bakış açısıyla değerlendirir | ||||||||||
| 4 | El yazması eserler, kitabeler, mezar taşları gibi ileri düzey Osmanlıca bilgisi gerektiren metinleri okur. | ||||||||||
| 5 | Okuduğu belgeleri yorumlayarak akademik çalışmalarda kullanmayı öğrenir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||