Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağ Tarihi Osmanlı Metinleri | YAK 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkçe Tarihi Belgeleri okuyup değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Arapça Hat (Yazı) çeşitleri, Elyazması eserleri tanımak, Kitabeleri okuma tekniği, Arşiv Belgelerinin türleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı belge biliminin doğuşunu ve gelişimini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Osmanlı arşiv belgelerinde kullanılan yazı karakterlerini tanır ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Türkiye’de Osmanlı belgelerinin bulunduğu arşivleri ve bunlardan yararlanma yöntemlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin türlerinin ve belgelerin karakteristik özelliklerini ayrıt eder | Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Belgelerin okunmasında karşılaşılan güçlükler ve bunların aşılmasına dair yöntemleri sorgular | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , |
6 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin tarih bilimi çerçevesinde kullanılmasını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arapça Yazı türleri hk. bilgi. | |
2 | Kitabeler, Mühürler, Tuğralar hk. bilgi. | |
3 | Kitabe, Tuğra ve Mühür metinlerinin okunması. | |
4 | Sülüs ve Celî-Sülüs yazısı ve kullanıldığı sahalar. | |
5 | Ta’lik ve Celî-Ta’lik ve kullanıldığı sahalar. | |
6 | Divanî ve Celî-Divanî yazısı ve kullanıldığı sahalar. | |
7 | Elyazması eserler ve Arşiv belgelerinin tarih yazımında önemi. | |
8 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi | |
11 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi | |
12 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi | |
13 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi | |
14 | Yakınçağ Osmanlı belgelerinin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul. 2) M. Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, İst. 1979. 3) Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İst. 1989. 4) Ali Aktan, Osmanlı Paleografyası ve Siyasi Yazışmalar, İstanbul 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |