Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cumhuriyet Dönemi Siyasi Tarihi TCT 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA SARI
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA SARI,
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuna etki eden faktörlerin tespitinin yapılması.
Dersin İçeriği Milli Mücadele, Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, siyasi partiler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Milli Mücadele ile ilgili temel kaynakları listeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Bu dönemde ittihatçıların faaliyetlerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Müdafa-i Hukuk cemiyetlerinin genel özelliklerini ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Birinci Meclis ve Terakki Perver ve Serbest Fırka gibi partileri tanır ve karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 1926-38 yılları arasındaki siyasî gelişmeleri aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 II. Dünya Savaşı yıllarında CHP ve Demokrat Partinin kuruluşu ve çalışmalarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili
2 Milli Mücadele´de İttihatçılık
3 Müdafa-i Hukuk Cemiyetlerinin kurulması
4 Cumhuriyet Halk Fırkasının kuruluşu
5 Birinci Mecliste muhalefet
6 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
7 Şeyh Sait İsyanı ve sonuçları
8 1926-30 arası siyasi gelişmeler
9 ARASINAV
10 Serbest Cumhuriyet Fırkası
11 1930-1938 arası siyasi gelişmeler
12 II. Dünya Savaşı yıllarında Cumhuriyet Halk Partisi
13 Demokrat Parti kuruluşu ve çalışmaları
14 Sonuç ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Feroz Ahmed, İttihatçılıktan Kemalizme, Cemil Koçak, Cumhuriyet Halk Partisi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6