| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| T.C.Tarihi Araştırma Metod ve Bibliygrafyası | TCT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
| Dersin Yardımcıları | YOK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | T. C. Tarihi ile alakalı bilgilerin kazanılması, dönemim sonunda öğrencilerin nasıl araştırma yapacaklarını öğrenmeleri. |
| Dersin İçeriği | T. C. Tarihi´nde kaynakların öğrenilmesi ve öğrencilerin araştırma kabiliyetlerinin kazandırılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | T. C. Tarihinde Araştırma ve Bibliyografyası hakkındaki kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
| 3 | Yazım öncesi safhalarının ne şekilde yapılacağını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 4 | Araştırma ve yazım safhasının genel özelliklerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
| 5 | Kaynak eserlerin (arşiv kaynakları, gazete ve hatıralar vb.) kullanımını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 6 | Araştırmanın sonuçlandırılması safhasını planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
| 2 | Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemleri | |
| 3 | Kaynak tespiti | |
| 4 | Bilgileri toplama ve sınıflandırma | |
| 5 | Araştırmanın yazım safhası | |
| 6 | Kaynak olarak Nutuk | |
| 7 | Kaynak olarak basın | |
| 8 | Arşivler | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Arşiv kaynaklarının tahlili | |
| 11 | Belge kullanımı | |
| 12 | Gazete ve hatıralar | |
| 13 | Araştırmanın sonuçlandırılması | |
| 14 | Sonuç ve değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Metot, Ankara, 2000 Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Ankara, 1998 Tuncer Baykara, TArih Araştırmalarında Usul, İZmir, 1999. Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakalrı, Ankara, 2001 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | T. C. Tarihinde Araştırma ve Bibliyografyası hakkındaki kaynakları listeler | ||||||||||
| 2 | Araştırma yöntemlerini tanır | ||||||||||
| 3 | Yazım öncesi safhalarının ne şekilde yapılacağını kavrar | ||||||||||
| 4 | Araştırma ve yazım safhasının genel özelliklerini ayırt eder | ||||||||||
| 5 | Kaynak eserlerin (arşiv kaynakları, gazete ve hatıralar vb.) kullanımını analiz eder | ||||||||||
| 6 | Araştırmanın sonuçlandırılması safhasını planlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||