| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Akademik Yazarlık | YTE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Lisansüstü düzeyde akademik ölçütlerde yazma becerisi kazandırmak  | 
                                
| Dersin İçeriği | • Akademik yazarlığı genel çerçevesiyle tanımlamak  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Akademik yazarlıkla ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 2 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 4 | Kendi alanına dair araştırma soruları geliştirir ve alanındaki problemleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 5 | Akademik yazılarda konu seçimi, hipotez oluşturma, referans verme ve kaynakça oluşturma gibi temel bilgileri çalışmalarında kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 6 | Akademik yazı yazma becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Akademik yazarlığın tanımı. Akademik ya da bilimsel yazarlık. | |
| 2 | Bilim ve Bilimsel Düşünce Yöntemi Fikir ve hipotez oluşturma | |
| 3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Veri Toplama Yöntemleri | |
| 4 | Akademik yazının amacı | |
| 5 | Kaynak Gösterme Metin İçinde Kaynak Gösterme, Metin İçinde Alıntı Yapma Kaynakçada Kullanılan Kaynak Belirtme Biçimleri | |
| 6 | Akademik, bilimsel yazılarda dil ve anlatım | |
| 7 | Akademik yazı çalışması, makalenin bölümlerini oluşturma | |
| 8 | Konu seçimi ve hipotezin oluşturulması. Başlık, özet ve anahtar sözcükler | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | İncelemede kullanılacak yöntemin belirlenmesi, kuramsal arka planın oluşturulup giriş bölümünün yazılması, | |
| 11 | Seçilen konuya uygun alt başlıkların belirlenmesi. Bulgular ve tartışma | |
| 12 | Sonuç bölümünün yazımı | |
| 13 | Kaynakçayı oluşturma | |
| 14 | Akademik çalışmaya uygun bilimsel bir ortamın bulunması. Çalışmanın yayımlanması ya da sözlü olarak sunumu | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara: Alkim, 1995.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| 10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Akademik yazarlıkla ilgili temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | |||||||||||
| 3 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | |||||||||||
| 4 | Kendi alanına dair araştırma soruları geliştirir ve alanındaki problemleri tanımlar. | |||||||||||
| 5 | Akademik yazılarda konu seçimi, hipotez oluşturma, referans verme ve kaynakça oluşturma gibi temel bilgileri çalışmalarında kullanır. | |||||||||||
| 6 | Akademik yazı yazma becerisini geliştirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 20 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||