Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Türk Edebiyatında Edebi Hatırat ve Mektuplar | YTE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebî türlerle ilişkili metinlerin çözümlenmesine yardımcı olmak ve yeni Türk edebiyatını bu türler aracılığıyla yeniden okumak. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Yeni Türk Edebiyat alanında belli başlı edebî şahsiyetlerden (N.Kemal, A.Hamid, M.Naci, H.Ziya, M.Rauf, Cenab Şahabeddin, Ali Ekrem, Yahya Kemal, Behçet Necatigil vb. yazarlardan) edebî hatırat ve mektup türündeki eserler ele alınmakta, bu metinlerin önemli parçaları üzerinde bütüncül bakışla değerlendirmeler ve yorumlamalar yapılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektupları ayırt eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili bilgisini geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Yeni Türk Edebiyatı’ndaki edebi hatırat ve mektuplar ile ilgili hükme varır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | N.Kemal’in Mektupları | |
2 | A.Hamid’in Mektupları | |
3 | M.Naci’n Ömer’in Çocukluğu ve Bazı Mektupları | |
4 | Kırk Yıl, H.Ziya. | |
5 | Edebi Hatıralar, M.Rauf. | |
6 | Edebi Hatıralar, Hüseyin Cahid. | |
7 | Edebi Hatıralar, Ahmed İhsan. | |
8 | Avrupa Mektupları, Hicaz Mektupları, Evrak-ı Eyyam, Cenab Şahabeddin. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Edebiyat-ı Cedide’ye Dair Bir Mektup, Ali Ekrem. | |
11 | Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım, Yahya Kemal. | |
12 | Mektuplar, Behçet Necatigil. | |
13 | Türk Dili Mektup Özel Sayısı | |
14 | “Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi’nden Edebî Hatırat ve Mektup Seçkisi .“Yeni Türk Edebiyatında Edebî Hatırat ve Mektuplar”, Ders Notları, H.Akay. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Yahya Kemal, Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım. 2.Türk Dili Mektup Özel Sayısı. 3. Mehmet Kaplan, ve dğr., “Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi’ (Edebî Hatırât ve Mektuplar) _______________________________________________________________________ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |