| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meşrutiyet Sonrası Edebiyat ve Düşünce Hareketleri | YTE 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Edebiyatının Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerinin analizi. |
| Dersin İçeriği | Bu derste belli başlı fikir akımları incelenmektedir. (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık vb.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketleri ile ilgili bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketleri ile ilgili hükme varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlıcılık fikir akımı ve ortaya çıkış sebebleri. | |
| 2 | Batıcılık akımının temel tezleri ve temsilcileri. | |
| 3 | İslamcılık akımının temsilcileri ve temel görüşleri. | |
| 4 | Türkçülük akımının sosyal, siyasal, kültürel temelleri. | |
| 5 | Jöntürklerin siyasi fikirleri ve teklifleri. | |
| 6 | İttihat Terakki Cemiyeti. | |
| 7 | II. Meşrutiyet´in ilanı. | |
| 8 | Fikir hareketleri ve edebi oluşumlar dışındaki ilişkiler. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Milli Edebiyat anlayışının sosyal, siyasal dayanakları. | |
| 11 | Milli Romantik duyuş tarzının ortaya çıkışı. | |
| 12 | Ziya Gökalp´in görüşlerinin Türk Edebiyatına etkisi. | |
| 13 | Cumhuriyeti hazırlayan tarihsel süreçte sosyal-siyasal tasarımlar ile edebiyat ilişkisi. | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, Şerif Mardin |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| 10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini sıralar. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini açıklar. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini yorumlar. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketlerini karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketleri ile ilgili bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Türk Edebiyatı’nın Meşrutiyet dönemi ve sonrasında ortaya çıkan edebiyat ve düşünce hareketleri ile ilgili hükme varır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||