| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Şiir Metodolojisi | YTE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat bilimi temellerinin, edebi metinleri inceleme konusunda mevcut kuram ve yöntemlerin, metinler üzerindeki uygulamalarına yardımcı olacak biçimde öğretilmesidir. | 
| Dersin İçeriği | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar. Şaire yönelik tutum ve psikanalitik inceleme, okura yönelik tutum ve duygudaşlık, metne yönelik tutum, göstergebilim vb. yaklaşım tarzları. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 5 | Şiir incelemesini geliştirir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| 6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Edebiyat Ve Edebiyat İncelemesi | |
| 2 | Edebiyatın Mahiyeti, Edebiyatın Fonksiyonu | |
| 3 | Edebiyat Teorisi, Tenkidi, Tarihi | |
| 4 | Genel, Mukayeseli Ve Milli Edebiyat Kavramları | |
| 5 | Edebiyatın Dıştan İncelenmesi | |
| 6 | Edebiyat Ve Biyoloji, Edebiyat Ve Psikoloji, Edebiyat Ve Toplum, Edebiyat Ve Felsefe, Edebiyat Ve Diğer Güzel Sanatlar. | |
| 7 | Bir Edebi Sanat Eserinin Var Oluşu | |
| 8 | Ses Uyuşması, Ritim Ve Vezin, Kafiye ve dğr. | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Edebiyatın İçten İncelenmesi | |
| 11 | Üslup Ve Üslûp İncelemeleri | |
| 12 | İmaj, Metafor, Sembol, Mit | |
| 13 | Edebiyat Türleri | |
| 14 | Edebiyat Tarihi. Değerlendirme. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Rene Wellek- Austin Warren, Theory Of Literature /Edebiyat Biliminin Temelleri. çev. A.E.Uysal, Ankara 1983;  2.Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, çev. Esen Tarım, 1990; 3.Q.Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, çev. Ahmet Demirhan, 1997; 4.Todorov, Edebiyat Kuramı; 5.H.Akay, Şiir Dili Gizli Dil; Şiir Metodolojisi, Ders Notları.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
| 10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Şiir incelemesini geliştirir. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||