| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İmalat Sistemleri Mühendisliğinin İlkeleri | ENM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İmalat sistemleri, stratejileri ve uygulama örneklerinin tanıtılması. İmalat Sistemlerindeki gelişmelerin ve bunların imalat üzerindeki etkilerini değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | İmalat sistemlerinin sınıflandırılması ve stratejileri, Malzeme taşıma ve depolama sistemleri, imalat hücreleri, Montaj Hatları, Üretim hatları, Kalite Kontrol, Ürün tasarımı, Proses planlama, Yalın üretim |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İmalat sistemlerinin günümüzdeki ve gelecekteki işleyişini, sistemlerin farklılıklarını ve stratejilerini kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 2 | İmalat Sistemlerinde kullanılan taşıma ve depolama sistemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 3 | İmalat Sistemlerine destek hizmeti sunan Kalite Kontrol, Proses Planlama, Ürün Tasarımı kavramlarını öğrenir. Bunları yorumlar ve karar alma sürecinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
| 2 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
| 3 | Malzeme Taşıma Sistemleri | |
| 4 | Depolama Sistemleri | |
| 5 | Tek istasyonlu imalat hücreleri | |
| 6 | Manuel ve otomatik montaj hatları | |
| 7 | Otomatik Üretim Hatları | |
| 8 | Hücresel İmalat | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Esnek İmalat Sistemleri | |
| 11 | İmalat Sistemlerinde Kalite Kontrol | |
| 12 | Ürün Tasarımı ve CAD/CAM | |
| 13 | Proses Planlama ve Eş Zamanlı Mühendislik | |
| 14 | Tam Zamanında Üretim ve Yalın Üretim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. FUNDAMENTALS OF MODERN MANUFACTURING,MIKELL P. GROOVER 2. OMPUTER INTEGRATED MANUFACTURING, JAMES A. REHG , HENRY W KRAEBBER, PRENTİCE HALL, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İmalat sistemlerinin günümüzdeki ve gelecekteki işleyişini, sistemlerin farklılıklarını ve stratejilerini kavrar ve yorumlar | ||||||||||||
| 2 | İmalat Sistemlerinde kullanılan taşıma ve depolama sistemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | İmalat Sistemlerine destek hizmeti sunan Kalite Kontrol, Proses Planlama, Ürün Tasarımı kavramlarını öğrenir. Bunları yorumlar ve karar alma sürecinde kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 35 |
| 2. Ödev | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||