| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Ekonomisi | ENM 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mühendislik Ekonomisinin Karar vermede önemi ve Para zaman ilişkisinin bilinip karar vermede kullanılma becerisinin kazanılması. |
| Dersin İçeriği | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri, Maliyet Kavramı ve Analizi, Para-Zaman ilişkisinin temelleri, Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları, Alternatifleri Karşılaştırma, Amortisman, Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları, Enflasyon ve fiyat değişiklikleri, Techizat yenileme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | mühendislik ekonomisinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | maliyet kavramı ve analizini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 3 | Para-zaman ilişkisinin temellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Para-zaman ilişkisinin uygulamalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Alternatifleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Amortisman hesabı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Vergi sonrası alternatifleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 8 | Enflasyon ve fiyat değişikliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 9 | Techizat yenileme problemlerini çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri | |
| 2 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
| 3 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
| 4 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
| 5 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
| 6 | Alternatifleri Karşılaştırma | |
| 7 | Alternatifleri Karşılaştırma | |
| 8 | Tekrar (Vize konuları) | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Amortisman | |
| 11 | Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları | |
| 12 | Enflasyon ve fiyat değişiklikleri | |
| 13 | Techizat yenileme | |
| 14 | Tekrar (Vizeden sonraki konular) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY.
|
| Ders Kaynakları | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. YARDIMCI KAYNAKLAR 1) William G. Sullivan, Elin M. Wicks, C. Patrick Koelling (2014) “ Engineering Economy” Pearson 2) Blank L.T., Tarquin A., (2002) “Engineering Economy” McGraw Hill |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | mühendislik ekonomisinin önemini kavrar | ||||||||||||
| 2 | maliyet kavramı ve analizini öğrenir | ||||||||||||
| 3 | Para-zaman ilişkisinin temellerini kavrar | ||||||||||||
| 4 | Para-zaman ilişkisinin uygulamalarını öğrenir | ||||||||||||
| 5 | Alternatifleri karşılaştırabilir | ||||||||||||
| 6 | Amortisman hesabı yapabilir | ||||||||||||
| 7 | Vergi sonrası alternatifleri karşılaştırabilir | ||||||||||||
| 8 | Enflasyon ve fiyat değişikliklerini kavrar | ||||||||||||
| 9 | Techizat yenileme problemlerini çözer |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||