Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri İmalat Planlama ve Kontrol Sistemleri | ENM 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Raşit CESUR, Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstri 4.0 standartlarına uygun teknolojilerden elde edilen verilerle üretim planlama ve kontrol sürecinin ele alınmasıdır. Planlamada ileri konuların incelenerek, bu süreç içerisinde bulunan sorun ve problemleri belirleyip, çözüm üretmek veya literatürde olan çözümleri tartışmatır. |
Dersin İçeriği | Üretimde yeni teknolojiler ve 4. sanayi devrimini oluşturan büyük veri, nesnelerin interneti gibi kavramların üretim planlamada uygulanması tartışılacaktır. Endüstri 3.0 teknolojisi olan bilgüsayar bütünleşik imalat sistemlerinin Endüstri 4.0 ortamına adaptasyonu ile üretim planlamadaki yeni yaklaşım ve modellere bağlı olarak gerçek zamanlı, dinamik planlama algoritmaları tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bütünleşik İmalat Planlama ve Kontrol Sistemileri tasarlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | İtme ve Çekme İmalat Sistemleri ile ilgili ileri konuları tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Üretim Çizelgeleme konusunda ileri uygulama ve çözümlemeleri tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | İmalat planlama ve Kontrol Sistemlerinin trendi hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri 4.0 ve Üretim Planlamaya Giriş | |
2 | İleri Satış ve Operasyon Planlama | |
3 | Talep Tahmini Modelleri | |
4 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | |
5 | Müşteri ve Tedarikçi Etmeni Tasarımı | |
6 | Ana Üretim Planı | |
7 | İleri MRP ve JIT Modelleri | |
8 | Gerçek Zamanlı MRP ve Stok Modeli | |
9 | Üretim Modelleri, Akış Analizi ve Hat Dengeleme | |
10 | Üretim Simülasyon Modeli Tasarımı | |
11 | Kapasite Planlama Teknikleri | |
12 | Gerçek Zamanlı Kapasite Planlama | |
13 | Çizelgeleme | |
14 | Gerçek Zamanlı Çizelgeleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Manufacturing Planning and Control Systems (fourth edition) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |