Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel İklim Değişimleri | CEM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Küresel ısınma ve iklim değişimleri süreçlerinin anlaşılması, etkilerinin ve gelecek projeksiyonlarının oluşturulması ve çözüm önerilerinin üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel kavramlar. Atmosfer yapısı. Dünya iklimleri. Dünya tarihindeki iklim değişimleri. Sera etkisi. İklim değişimlerinin nedenleri. Gelecekteki iklim özellikleri. iklim ve iklim değişimlerinin ekosistemler ve doğal kaynaklar üzerindeki etkileri. İklim değişimlerinin Dünya ve Türkiye üzerindeki etki ve görünürlükleri. Çözüm önerileri. Alınan vealınması gereken önlemler. Uluslararası çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atmosferin yapısı ile ilgili bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Sera etkisi ile küresel ısınmanın nedenlerini ve sonuçlarını kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | İklimlerin değişimerini ve etkilerini öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Küresel ısınmanın sonuçlarını kavrar | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Yeni önlemler ve gelecek senaryoları üretir | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Genel tanımlar | |
2 | Atmosferin yapısı | |
3 | İklimin genel ekosistem etkileri, | |
4 | Dünya üzerindeki iklimler | |
5 | İklim değişimlerinin nedenleri | |
6 | İklim değişimlerinin tarihsel gelişimi | |
7 | Sera etkisi,Sera gazları | |
8 | İklim değişimleri ve doğal kaynaklar | |
9 | İklim değişimlerinin mevcut ve olası etkileri, | |
10 | İklim değişimlerinde gelecek senaryoları | |
11 | Önlemler | |
12 | Çözüm önerileri, Uluslararası çalışmalar | |
13 | Öğrenci semineri | |
14 | Öğrenci semineri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - S. Erinç, Klimatoloji ve Metodları, İstanbul, 1989. - Akademik makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |