Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Koro (Thm) | SAU 651 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk halk müziğinde karakteristik yöre özelliği gösteren bölgeleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | TRT THM arşivinde bulunan yöresel özellik gösteren türküleri tanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Ege (Zeybek), Akdeniz(Teke ve Silifke), Yozgat, Doğu Anadolu ve Rumeli yörelerinin örnek türkülerini icra eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afyon yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
2 | Yozgat yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
3 | Keskin yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
4 | Rumeli yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
5 | Diyarbakır yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
6 | Kırşehir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
7 | Kütahya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
8 | Vize | TRT THM Arşivi |
9 | Kerkük yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
10 | Burdur (Teke) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
11 | Urfa yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
12 | Ben Giderim Batuma (Sinop) İsimli türkünün solfeji ve icrası | TRT THM Arşivi |
13 | Tekirdağ yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT THM Arşivi |
14 | Öğrenilen yörelerin tekrarı | TRT THM Arşivi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TRT THM Arşivi |
Ders Kaynakları | Kazım Gürkan ders notları, THM Notaları, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk halk müziğinde karakteristik yöre özelliği gösteren bölgeleri tanır |
2 | TRT THM arşivinde bulunan yöresel özellik gösteren türküleri tanır |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Ege (Zeybek), Akdeniz(Teke ve Silifke), Yozgat, Doğu Anadolu ve Rumeli yörelerinin örnek türkülerini icra eder |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |