| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tarımsal Mekanizasyon | PEP 219 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Herhangi bir dersin ön koşul olarak alınması söz konusu değildir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NURETTİN KARTAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarımsal alet makine ve ekipmanlarını tanıtmak kullanımlarını öğretmek |
| Dersin İçeriği | Tarımsal alet makine ve ekipmanları; traktör, toprak işleme, ekim dikim, hasat harman, zirai mücadele, bakım onarım ve diğer aletlerin tanıtılması ve kullanım şekilleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarımsal alet makine ve ekipmanlarını tanır ve bazılarının kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarımsal aletlerin kullanılmasında iş ve işçi sağlığı yönünden dikkat edilmesi gereken kurallar | |
| 2 | Toprak işleme aletlerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri | |
| 3 | Ekim dikim aletlerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri | |
| 4 | Zirai mücadele aletlerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri | |
| 5 | Zirai mücadele aletlerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri | |
| 6 | Hasat harman makine ve ekipmanlarının tanıtımı | |
| 7 | Hasat harman makine ve ekipmanlarının tanıtımı | |
| 8 | Bakım onarım alet ve ekipmanlarının tanıtılması ve kullanımı | |
| 9 | Bakım onarım alet ve ekipmanlarının tanıtılması ve kullanımı | |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | Alet ve ekipmanların ayarları (kalibrasyonu) birim alana kullanılacak tohum – gübre – ilaç miktarlarının hesaplanması | |
| 12 | Alet ve ekipmanların ayarları (kalibrasyonu) birim alana kullanılacak tohum – gübre – ilaç miktarlarının hesaplanması | |
| 13 | Alet ve ekipmanların ayarları (kalibrasyonu) birim alana kullanılacak tohum – gübre – ilaç miktarlarının hesaplanması | |
| 14 | Alet ve ekipmanların ayarları (kalibrasyonu) birim alana kullanılacak tohum – gübre – ilaç miktarlarının hesaplanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X | |||||
| Sıra | PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X | |||||
| Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarımsal alet makine ve ekipmanlarını tanır ve bazılarının kullanımını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||