| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Deneyimi Eğitimi | EEM 477 | 8 | 5 + 0 | 5 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | BAŞVURU DÖNEMİNE KADAR OLAN TÜM DERSLER VE 3.00 KÜMÜLATİF ORTALAMA |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine temel mühendislik ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında mühendislik deneyimi ile ilgili bilgi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | İşletmenin çalışma süreçleri, yönetim tarzı, ISG mevzuatı, Kalite Yönetim Sistemleri, İnsan yönetimi şekilleri, disiplinler arası çalışma ve projeler, tasarım ve üretim raporları hazırlama teknikleri, bakım-onarım, araştırma geliştirme ve projelendirme faaliyetlerini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmelerin Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili süreçleri ve organizasyonel yapıları hakkında bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | ISG mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Meslek ile ilgili yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları inceler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Tasarım ve üretim raporlarını hazırlama tekniklerini inceler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Bakım-onarım faaliyetlerini gözlemler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | Araştırma-Geliştirme faaliyetlerini inceler. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 9 | Projelendirme faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmelerin Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çalışma süreçleri | |
| 2 | İşletmelerin Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili organizasyonel yapıları | |
| 3 | ISG mevzuatı | |
| 4 | Kalite Yönetim Sistemleri | |
| 5 | Kalite Yönetim Sistemleri | |
| 6 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili yönetmeliklere genel bakış | |
| 7 | Tasarım ve üretim raporları hazırlama teknikleri | |
| 8 | Tasarım ve üretim raporları hazırlama teknikleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Disiplinler arası çalışmalar ve projeler | |
| 11 | Bakım-Onarım Faaliyetleri | |
| 12 | Ar-Ge Faaliyetleri | |
| 13 | Projelendirme Faaliyetleri | |
| 14 | Projelendirme Faaliyetleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Elektrik-Elektronik Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmelerin Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili süreçleri ve organizasyonel yapıları hakkında bilgilenir | |||||||||||
| 2 | ISG mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 3 | Kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 4 | Meslek ile ilgili yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları inceler. | |||||||||||
| 6 | Tasarım ve üretim raporlarını hazırlama tekniklerini inceler. | |||||||||||
| 7 | Bakım-onarım faaliyetlerini gözlemler. | |||||||||||
| 8 | Araştırma-Geliştirme faaliyetlerini inceler. | |||||||||||
| 9 | Projelendirme faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Sözlü Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||