Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Gerilim Tekniği | EEM 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Elektromanyetik Alan Teorisi dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER, Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ceyda Aksoy TIMRIKÇI |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı yüksek gerilim alanında olayların tanımlanması ve elemanların tanıtılması, temel teorilerin nasıl geliştirildiğinin gösterilmesi denilebilir. |
Dersin İçeriği | Elektrik alanı temel denklemleri, Düzlemsel, küresel ve silindirsel elektrot sistemlerinin delinme bakımından incelenmesi, Çok tabakalı ve çok yalıtkanlı elektrot sistemlerinin incelenmesi. Gaz, Sıvı ve Katı Yalıtkan Maddelerde Boşalma Olayları, Aşırı gerilimler ve bunlara karşı önlemler.Yüksek Gerilimin Üretilmesi ve Ölçülmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik alanları temel yasalarını kavramak, | Anlatım, | Sınav , |
2 | Yüksek gerilim alanında gerilimin artarken izolasyonun bir problem olduğu gerçeğini ve çözüm yolunu kavramak, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Yüksek gerilimin zararsız olarak kontrolu becerisini edinmek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Yüksek gerilimde koruma aygıtlarının önemini ve çalışmasını değerlendirmek. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Statik Elektrik Alanının Temel Denklemleri | |
2 | Düzlemsel ve eşmerkezli küresel Elektrot Sistemleri | |
3 | Eş Eksenli Silindirsel Elektrot Sistemleri | |
4 | Tabakalı Elektrot Sistemleri | |
5 | Düzlemsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri | |
6 | Küresel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri | |
7 | Silindirsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri | |
8 | Boşalma Olayları | |
9 | Sıvı yalıtkanlarda Boşalma olayları | |
10 | Katı yalıtkanlarda Boşalma olayları | |
11 | Aşırı Gerilimler | |
12 | Aşırı Gerilimlere Karşı Koruma aygıtları | |
13 | Yüksek Gerilimin Üretilmesi | |
14 | Yüksek Gerilimin Ölçülmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Muzaffer Özkaya, Yüksek Gerilim Tekniği, Cilt 1, Birsen Yayınevi, 1996, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik alanları temel yasalarını kavramak, | |||||||||||
2 | Yüksek gerilim alanında gerilimin artarken izolasyonun bir problem olduğu gerçeğini ve çözüm yolunu kavramak, | |||||||||||
3 | Yüksek gerilimin zararsız olarak kontrolu becerisini edinmek, | |||||||||||
4 | Yüksek gerilimde koruma aygıtlarının önemini ve çalışmasını değerlendirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |