Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama | JFM 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HASAN KARAASLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Abdullah Hulusi KÖKÇAM, Arş. Gör. Hasan KARAASLAN, Arş. Gör. Ertuğrul GÜRBÜZ, |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlama ile ilgili temel bilgilerin (Programlama, Programlama dilleri, Algoritma ve Akış şemaları vb.) kavranması ve bir programlama dilini temel seviyede kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine sahip olunması. |
Dersin İçeriği | Programlama ve programlama dilleri ile ilgili genel bilgiler, programlama araçları, Algoritma ve Akış diyagramları, MATLAB’in genel özellikleri ve temelleri; açılış ekranı, komut kullanımı, yardım desteği, syntax, notasyon, internet kaynak ve kütüphaneleri, MATLAB ortamındaki dosya türleri ve dosya işlemleri, Dizi işlemleri; Skaler, Vektörel ve matris işlemleri, MATLAB ortamında programlama; komut satırında, M-Dosyaları, önemli operatörler, mantıksal fonksiyonlar, koşul deyimleri, döngüler, fonksiyon oluşturma, veri girdisi, program çıkışı ve sonuç gösterme, MATLAB ortamında grafik çizimleri; temel grafik işlemleri, iki boyutlu ve üç boyutlu grafik oluşturma, grafik seçenekleri, Her bahsi geçen teorik bilgilere uygun örneklendirmeler ve MATLAB uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama, programlama dilleri ve araçlarını ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Algoritma mantığını bilir ve Akış diyagramı oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | MATLAB dosya türleri ve dosyalama işlemlerini bilir ve yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Skaler, vektörel ve matris işlemlerini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
5 | Programlamada; Komut satırını, M-Dosyalarını ve Fonksiyon M-Dosyalarını kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Koşul deyimlerini bilgisayar programlama da kullanablir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Programlamada döngü komutlarını kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | MATLAB temel grafik işlemleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya giriş, Programlama dilleri, Programlama araçları | |
2 | Algoritma, Akış diyagramları | |
3 | MATLAB’in genel özellikleri ve temelleri | |
4 | MATLAB komut kullanımı, ifadeler, Notasyon ve yardım menüsü | |
5 | Dosyalar ve genel dosya işlemleri | |
6 | Skaler matematiksel işlemler | |
7 | Vektör ve matris işlemleri | |
8 | Komut satırında programlama, M-dosyaları, Operatörler | |
9 | Mantıksal fonksiyonlar | |
10 | Koşul deyimleri, Döngüler | |
11 | Koşul deyimleri, Döngüler | |
12 | Giriş çıkış fonksiyonları ve grafik işlemleri | |
13 | Genel uygulamalar | |
14 | Jeofizik uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme Notlar |
Ders Kaynakları | Cemallettin KUBAT, “MATLAB Yapay Zeka ve Mühendislik Uygulamaları”, ISBN:978-605-86639-2-3, Beşiz yayınları, 1. Baskı, Sakarya, TÜRKİYE, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 6 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 6 |
3. Ödev | 6 |
4. Ödev | 6 |
5. Ödev | 6 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |