| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Jeotermik ve Radyoaktif Yöntemler | JFM 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Jeotermal enerjinin önemini vurgulamak ve jeotermal alanların oluşum biçimleri ile araştırılma yöntemlerini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Giriş ve genel bilgiler, Türkiyede jeotermal enerji, jeotermal enerji kullanımının tarihçesi, dünyadaki önemli jeotermal kuşaklar, jeotermal alan modelleri, jeotermal alan modellerine ilişkin belirtiler, ısı akısı, jeotermal saha-mağmatizma-volkanizna ilişkisi, akifer, hidrojeokimyasal arama yöntemleri, jeofiziksel arama yöntemleri, jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar, jeotermal enerjinin tipik uygulama örnekleri, radyometrik yaş tayini metotları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Jeotermal alan modellerini kavrar | Anlatım, | Sınav , |
| 2 | Jeotermal alanlar için hedef bölgeleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Belirlenen hedef bölgelerde hangi araştırma yöntemlerinin kullanılacağına karar verir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Jeotermal uygulamalarda karşılaşılan problemleri kavrar ve çözümler bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 5 | Jeotermal akışkanların çevresel etkilerini kavrar ve çözümler bulur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Radyoaktif yaş tayini metotlarının temel prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve genel bilgiler, Türkiyede jeotermal enerji | |
| 2 | Jeotermal enerji kullanımının tarihçesi, dünyadaki önemli jeotermal kuşaklar | |
| 3 | Jeotermal alan modelleri | |
| 4 | Jeotermal alan modellerine ilişkin belirtiler | |
| 5 | Isı akısı | |
| 6 | Jeotermal saha-mağmatizma-volkanizma ilişkisi, akifer, | |
| 7 | Hidrjeokimyasal arama yöntemleri | |
| 8 | Hidrojeokimyasal arama yöntemleri, jeofiziksel arama yöntemleri | |
| 9 | Jeofiziksel arama yöntemleri | |
| 10 | Jeofiziksel arama yöntemleri | |
| 11 | Jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar | |
| 12 | Jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar | |
| 13 | Jeotermal enerjinin tipik uygulama örnekleri | |
| 14 | Radyometrik yaş tayini metotları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Jeotermal Enerji Ders Notları,, Prof.Dr. Erman ŞAMİLGİL, Kocaeli Ünv. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
| 4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
| 11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Jeotermal alan modellerini kavrar | |||||||||||
| 2 | Jeotermal alanlar için hedef bölgeleri belirler | |||||||||||
| 3 | Belirlenen hedef bölgelerde hangi araştırma yöntemlerinin kullanılacağına karar verir | |||||||||||
| 4 | Jeotermal uygulamalarda karşılaşılan problemleri kavrar ve çözümler bulur | |||||||||||
| 5 | Jeotermal akışkanların çevresel etkilerini kavrar ve çözümler bulur | |||||||||||
| 6 | Radyoaktif yaş tayini metotlarının temel prensiplerini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||