Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeotermik ve Radyoaktif Yöntemler | JFM 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Jeotermal enerjinin önemini vurgulamak ve jeotermal alanların oluşum biçimleri ile araştırılma yöntemlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Giriş ve genel bilgiler, Türkiyede jeotermal enerji, jeotermal enerji kullanımının tarihçesi, dünyadaki önemli jeotermal kuşaklar, jeotermal alan modelleri, jeotermal alan modellerine ilişkin belirtiler, ısı akısı, jeotermal saha-mağmatizma-volkanizna ilişkisi, akifer, hidrojeokimyasal arama yöntemleri, jeofiziksel arama yöntemleri, jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar, jeotermal enerjinin tipik uygulama örnekleri, radyometrik yaş tayini metotları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeotermal alan modellerini kavrar | Anlatım, | Sınav , |
2 | Jeotermal alanlar için hedef bölgeleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Belirlenen hedef bölgelerde hangi araştırma yöntemlerinin kullanılacağına karar verir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Jeotermal uygulamalarda karşılaşılan problemleri kavrar ve çözümler bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Jeotermal akışkanların çevresel etkilerini kavrar ve çözümler bulur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Radyoaktif yaş tayini metotlarının temel prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve genel bilgiler, Türkiyede jeotermal enerji | |
2 | Jeotermal enerji kullanımının tarihçesi, dünyadaki önemli jeotermal kuşaklar | |
3 | Jeotermal alan modelleri | |
4 | Jeotermal alan modellerine ilişkin belirtiler | |
5 | Isı akısı | |
6 | Jeotermal saha-mağmatizma-volkanizma ilişkisi, akifer, | |
7 | Hidrjeokimyasal arama yöntemleri | |
8 | Hidrojeokimyasal arama yöntemleri, jeofiziksel arama yöntemleri | |
9 | Jeofiziksel arama yöntemleri | |
10 | Jeofiziksel arama yöntemleri | |
11 | Jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar | |
12 | Jeotermal enerji uygulamalarındaki sorunlar | |
13 | Jeotermal enerjinin tipik uygulama örnekleri | |
14 | Radyometrik yaş tayini metotları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Jeotermal Enerji Ders Notları,, Prof.Dr. Erman ŞAMİLGİL, Kocaeli Ünv. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |