Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Analiz ve Bilgisayar Programlama | INM 210 | 4 | 4 + 1 | 5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FARROKH MAHNAMFAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi FARROKH MAHNAMFAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan sayısal yöntemlere giriş yapılarak etkin ve yaygın kullanılan çözüm tekniklerinin temellerini örneklerle uygulamalı olarak öğretmek ve sayısal problemlerin çözümünde bilgisayar programlarını kullanabilme becerisi ile birlikte programlamanın genel algoritma mantığını öğrenciye kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Mühendislik problemleri için modelleme teknikleri, Programlama ve yazılım algoritmasına giriş, Denklem köklerinin bulunmasında açık yöntemler, Doğrusal denklem takımlarının çözümleri ve matris cebri, Eğri uydurma, İnterpolasyon, Sayısal integral çözüm teknikleri ve mühendislik uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal yöntemlerin teorik ve pratik yönlerini bilir [PÇ-1], [PÇ-2] | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Mühendislik problemlerini, sayısal yöntemler kullanarak çözme stratejileri geliştirebilir [PÇ-1], [PÇ-2] | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
3 | Programlama mantığını bilir. [PÇ-4] | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
4 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar.[PÇ-4] | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sayısal İşlemlerde Hatalar | |
2 | Matrisler Tanımı ve Matris İşlemleri | |
3 | Determinant Tanımı ve Determinant Hesap Yöntemleri | |
4 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözüm Yöntemleri | |
5 | Özdeğer - Özvektör Problemleri | |
6 | Sayısal Analiz Yöntemleri | |
7 | Sayısal Analiz Yöntemleri | |
8 | Sayısal Analiz Yöntemleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bilgisayar Programlamaya Giriş ve Algoritma | |
11 | Bilgisayar Programlama (VBasic Programının Tanıtılması) | |
12 | Bilgisayar Programlama (VBasic Program Komutları) | |
13 | Bilgisayar Programlama (VBasic Program Komutları) | |
14 | Bilgisayar Programlama (VBasic Program Komutları) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Bakioğlu, Sayısal Analiz, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayısal yöntemlerin teorik ve pratik yönlerini bilir [PÇ-1], [PÇ-2] | |||||||||||
2 | Mühendislik problemlerini, sayısal yöntemler kullanarak çözme stratejileri geliştirebilir [PÇ-1], [PÇ-2] | |||||||||||
3 | Programlama mantığını bilir. [PÇ-4] | |||||||||||
4 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar.[PÇ-4] |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
dersAKTSKredisi | 8 |