| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Su Temini | CVM 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Hidrolik |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Su temin sistemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermek |
| Dersin İçeriği | Su ihtiyacının belirlenmesi;Kaynak sularının ,Yer altı sularının (galeri ,dren boruları ve kuyular) ve yüzeysel suların(nehirler ve göller) toplanması;Su iletiminin hesap ve projesi;Su depoları;Su depolarının hesap ve projesi ;Su depolarının yapım ve özellikleri;Su dağıtım boruları;Su dağıtım şebekelerinin tasarımı;Su dağıtım şebekelerinin hesap ve projesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Su ihtiyacının belirlenmesi | |
| 2 | Kaynak sularıın toplanması | Proje |
| 3 | Yer altı sularının toplanması(drenler ve galeriler) | |
| 4 | Yer altı sularının toplanması(su kuyuları) | |
| 5 | Yer altı sularının toplanması(su kuyuları) | |
| 6 | Yüzeysel sulardan(nehirler ve göller) su alma | |
| 7 | Suların iletilmesi | |
| 8 | Suların iletilmesi | Ödev |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Suların iletilmesi | |
| 11 | Suların depolanması | |
| 12 | Suların depolanması | |
| 13 | Suların dağıtılması | |
| 14 | Suların dağıtılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Su Temini ve Çevre Sağlığı Ders Notu (Basılmamış) |
| Ders Kaynakları | 1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., Elements of Water Supply and Wastewater Disposal, John Wiley,1971. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | |||||||||||
| 2 | Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, | |||||||||||
| 3 | Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek, | |||||||||||
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 35 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||