| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel İşlemler | CVM 305 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | KIM111 KİMYA dersinden başarılı olmak. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERNA KIRIL MERT |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Öğr.Gör. NAZİRE PINAR TANATTI, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Meryem Mehmetbaşoğlu |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çevre Mühendislerine fiziksel esaslı arıtma yöntemlerini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Reaktörler, eleme,öğütme,kum tutucular,dengeleme, çöktürme,filtrasyon,flotasyon,havalandırma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Izgaraları, kum tutucuları, öğütücüleri ve dengeleme havuzlarını tanır ve proje hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Reaktör çeşitlerini tanır ve hesaplamalarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Çökelme şekillerini tanır ve çökeltim havuzlarının projesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Filtrasyon ve filtrasyon mekanizmalarını tanır, hızlı kum filtrelerinin proje hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Flotasyon teorilerini öğrenir ve flotasyon sistemlerinin projesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Havalandırma ve gaz transferi teorilerini öğrenir ve hesaplamalarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Izgaralar ve projelendirilmesi , öğütücüler | |
| 2 | kum tutucular, dengeleme havuzları ve projelendirilmesi | |
| 3 | Reaktörler; tam karışımlı kesikli reaktörler, tam karışımlı sürekli reaktörler/Laboratuvar Uygulaması | |
| 4 | Tam karışımlı sürekli seri bağlı reaktörler,piston akımlı reaktörler/Laboratuvar Uygulaması | |
| 5 | Çökelme hızlarının bulunması;stokes formülü, taneli çökelme, frekans dağılım eğrisi/Laboratuvar Uygulaması | |
| 6 | Çökeltim havuzlarının projelendirilmesi, yumaklı çökelme; yumaklı çökelme veriminin hesaplanması/Laboratuvar Uygulaması | |
| 7 | Bölgesel çökelme;çökelme eğrisinin değerlendirilmesi;ara yüzey konsantrasyonlarının bulunması Çökeltim havuzları çeşitleri/Laboratuvar Uygulaması | |
| 8 | Filtrasyon; filtrasyon mekanizmaları; Filtrelerde yük kaybı/Laboratuvar Uygulaması | |
| 9 | Hızlı kum filtreleri, basınç diyagramları,filtre tabanı teşkili, geri yıkama/Laboratuvar Uygulaması | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Flotasyon teorileri ve uygulamaları | |
| 12 | Flotasyon sistemlerinin projelendirilmesi/Laboratuvar Uygulaması | |
| 13 | Havalandırma ve gaz transferi; gaz transfer hızı | |
| 14 | Borular,bağlantı parçaları,vanalar ve mekanik ekipmanlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özel Ders notları |
| Ders Kaynakları | 1.AWWA, Water Quality and Treatment, Fourth Ed.,McGraw-Hill,Inc., 1990 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Izgaraları, kum tutucuları, öğütücüleri ve dengeleme havuzlarını tanır ve proje hesaplarını yapar | |||||||||||
| 2 | Reaktör çeşitlerini tanır ve hesaplamalarını yapar | |||||||||||
| 3 | Çökelme şekillerini tanır ve çökeltim havuzlarının projesini yapar | |||||||||||
| 4 | Filtrasyon ve filtrasyon mekanizmalarını tanır, hızlı kum filtrelerinin proje hesaplarını yapar | |||||||||||
| 5 | Flotasyon teorilerini öğrenir ve flotasyon sistemlerinin projesini yapar | |||||||||||
| 6 | Havalandırma ve gaz transferi teorilerini öğrenir ve hesaplamalarını yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
| 1. Final | 45 |
| 1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||