Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termodinamik | CVM 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN YILDIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı ve iş etkileşimleri ile enerji dönüşümlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Sistem ve Çevre, Sistem Türleri, Tersinir ve Tersinmez Dönüşümler, Termodinamik Denge, İş - Isı ve İç Enerji, Isı İletim Türleri, Termodinamiğin I.Kanunu, Tersinir ve Adyabatik Dönüşümlerde İş ve Isı, Entalpi, Reaksiyon Isıları, Yanma Olayları ve Alev Sıcaklığı, Termodinamiğin II.Kanunu, Entropi, Entropi ve Çevre, Serbest Enerji |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Isı transfer türlerini kavrar ve hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | İş, Isı ve İç enerji hesaplamalarını yapar ve yorumlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Reaksiyon ısılarını hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Entropi hesaplamaları yapar ve yorumlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Serbest enerji hesaplamaları yapar ve yorumlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Termodinamiğin Temel Kavramları, Çevre ve Sistem | |
2 | Çevre ve Sistem, Sistemin Özellikleri, Termodinamik Denge | |
3 | Tersinir ve Tersinmez Dönüşümler, Isı ve İş, Enerji Türleri | |
4 | Isı, Isı iletim türleri, Kondüksiyonla ısı iletimi | |
5 | Konveksiyon ve Radyasyonla ısı iletimi | |
6 | Termodinamiğin I.Kanunu, Isı, İş ve İç enerji Hesaplamaları | |
7 | Terinir sistemlerde Isı ve İş | |
8 | Adyabatik sistemlerde Isı, İş ve İç Enerji | |
9 | Reaksiyon Isısı (Entalpi) | |
10 | Yanma reaksiyonları ve alev sıcaklığı | |
11 | Termodinamiğin II. Kanunu ve Entropi | |
12 | Çevre ve Sistemde Entropi Değişimleri | |
13 | Serbest Enerji | |
14 | Serbest enerji ve entropi ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 14 |
2. Kısa Sınav | 14 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |