Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arkeoloji ve Yerbilimleri | SAU 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişde birçok medeniyete ev sahibi olmuş Türkiye Arkeoloji çaışmaları açısından adeta bir laboratuvar niteliğindedir. Güncel örneklerle bu konunun işlenmesi ve son 10 yılda ülkemizdeki arkeojeofizik çalışmaların öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Anadolu uygarlıkları, yerleşim yerleri, sanat ve mimarlığı, arkeolojide kullanılan jeofizik aygıtlar ve yöntemler, aramacılık aşamaları, yaş, yangın, sel ve deprem belirleme, taş ve toprakların fiziksel özellikleri, eski yerleşim tasarımı, höyük, tümülüs, tapınak, gömütler, büvet, gölet, su yolları, oluklar, geçitler, in ve oyuklar, yeraltı odaları, yapı taşlarının yıpranmasının belirlenmesi için yöntemler öğretilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arkeolojik Yerleşmeler ve Mimari Hakkında Genel Bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , |
2 | Yer Bilimleri Hakkında Genel Bilgileri kavrar. | Anlatım, | Sınav , |
3 | Jeofizik Biliminin Arkeolojik Değerlendirmeye Katkısını kavrar | Anlatım, | Sınav , |
4 | Arkeoloji ve Yer Bilimleri arasındaki ilişkiyi kavrar | Anlatım, | Sınav , |
5 | Yer altını görüntüleyen Yöntemleri tanır ve kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Güncel Arkeolojik Kazı Çalışmalarını tanır ve kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
7 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar hakkında bilgi edinir ve kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Arkeoloji Hakkında Temel Bilgiler | |
3 | Yer Bilimleri ile ilgili Temel Bilgiler | |
4 | Yer Bilimleri'nin Arkeolojik Değerlendirmeye Katkısı | |
5 | Yer Bilimleri'nin Arkeolojik Değerlendirmeye Katkısı | |
6 | Geniş Ölçekli Araştırmalarda Veri Toplama İlkeleri, Koordinatlama ve Verinin Görüntü İşlemleme öncesi Hazırlığı | |
7 | Görüntü İşlemlemesinde Verilerin Özellikleri | |
8 | Güncel Arkeolojik Kazı Çalışmaları-I | |
9 | Güncel Arkeolojik Kazı Çalışmaları-II | |
10 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar | |
11 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar | |
12 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar | |
13 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar | |
14 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Archaeogeophysical Studies on the Halicarnassos Antiquities Site (1993): Drahor, M.G., Geophysical Exploration of Archaeological Sites, Vieweg Publishing, Braunschweig/Weisbaden 1993, p: 273-290. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Arkeolojik Yerleşmeler ve Mimari Hakkında Genel Bilgileri kavrar. |
2 | Yer Bilimleri Hakkında Genel Bilgileri kavrar. |
3 | Jeofizik Biliminin Arkeolojik Değerlendirmeye Katkısını kavrar |
4 | Arkeoloji ve Yer Bilimleri arasındaki ilişkiyi kavrar |
5 | Yer altını görüntüleyen Yöntemleri tanır ve kavrar |
6 | Güncel Arkeolojik Kazı Çalışmalarını tanır ve kavrar |
7 | Dünyada ve Türkiyede Yapılan Arkeojeofizik Çalışmalar hakkında bilgi edinir ve kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |