Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marka Yönetimi ISL 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Yusuf ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka yönetimi kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Marka ve ürün arasındaki farklılıkları açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Markanın tarih içerisindeki gelişimini ve pazarlama yaklaşımlarını nasıl şekillendirdiini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Marka yönetimi kavramını değerlendirebilir ve marka yönetiminin neden gerekli olduğunu açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Markanın ne şekilde sınıflandırılabileceni açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 marka mimarisinin boyutlarını tanımlar ve hedeflerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
7 Marka kimliğini ve öğrelerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
8 Marka piramidimi modelini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
9 Stratejik marka analizini oluşturan kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Satış ve Pazarlama Kavramları
2 Marka tanımları ve Tarihsel Gelişimi
3 Marka Yönetimi
4 Markanın Boyutları
5 Temel Marka Araştırmaları
6 Marka Kimliği ve Marka Kimliği Planlama Modelleri
7 Marka Kişiliği
8 Marka Mimarisi,Marka Portföy Rolleri ve Marka Mimarisinin Hedefleri
9 Marka mimarisi modelleri
10 ARA SINAV
11 Marka geliştirme stratejileri
12 marka yönetimi ve bütünleşik iletişim
13 Stratejik marka analizi
14 Farklı alanlarda marka yönetimi uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 7 7
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5