Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | ISL 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Doç.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin orta öğretimden getirdikleri matematik bilgisinin işletmecilikte kullanılabilecek düzeye getirilebilmesi için, temel teorik matematik konularına hakim olmaları, sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, ve sistematik bir düzende problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasıdır. İşletme örnekleri ile teorik konular bir araya getirilerek öğrencinin matematiği işletmecilikte nasıl ve nerelerde kullanacağını anlaması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders öğrencinin lise müfredatında gördüğü temel matematik konularının işletmelerde uygulama alanlarının neler olacağını ve işletmecilikte karar vermede nasıl kullanılacaklarını öğretmeyi hedeflemektedir. Denklemler, fonksiyonlar, finans matematiği, limit, süreklilik ve türev konuları gözden geçirilecek ve işletme problemlerine nasıl uygulandıkları ile ilgili bilgi aktarılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konunun teorik altyapısının gözden geçirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | İşletmecilikte o konunun kullanımının açıklanması ve öğretilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı problemlerin çözülmesi ile konunun ve uygulaması ve pekiştirilmesi | Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | İşletmecilikle ilgili matematiksel kavramların öğretilmesi | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayılar, Denklem ve Eşitsizlikler | Kobu, Bölüm 1 sayfa 17-49; Balaban, Bölüm 1 sayfa 1-20 |
2 | Kümeler | |
3 | Fonksiyonlar | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82 |
4 | İşletmecilikte Kullanılan Fonksiyonlar | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 2 sayfa 43-120; Balaban, Bölüm 2 sayfa 27-82 |
5 | Başabaş Noktası Analizi ve Uygulamalı Örnekler | Balaban, Bölüm 2 sayfa 44-46 |
6 | 2. derece denklemler | Balaban, Bölüm 1 sayfa 8-15 |
7 | Pazar Denge Noktası Analizi | Balaban, Bölüm 2 sayfa 46-48 |
8 | Finans Matematiği | Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-108 |
9 | Basit ve Bileşik Faiz | Balaban, Bölüm 3 sayfa 87-95 |
10 | Anüiteler | Balaban, Bölüm 3 sayfa 97-106 |
11 | Limit ve Süreklilik ve İşletme Uygulamaları | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 126-154; Balaban, Bölüm 4 sayfa 113-136; Kobu, Bölüm 6 sayfa 319-337 |
12 | Türev | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 165-205; Balaban, Bölüm 5 sayfa139-194; Kobu, Bölüm 6 sayfa 337-362 |
13 | Türevin Grafik Çiziminde Kullanımı | Barnett ve Diğerleri, Bölüm 3 sayfa 266-349; Kobu, Bölüm 7 sayfa 369-401; |
14 | Türevin İşletme Uygulamaları | Balaban, Bölüm 5 sayfa 182-201; Kobu, Bölüm 7 sayfa 385-401 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |