Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Eğitsel Oyun Tasarimi SAU 207 0 2 + 0 2 5
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Türkçe
Course Level Lisans
Course Type Seçmeli
Course Coordinator Öğr.Gör.Dr. AYTAÇ KAYA
Course Lecturers
Course Assistants
Course Category
Course Objective İnternet ve mobil cihazların yaygınlaşması, FATİH projesi ile öğrencilerin bu teknolojilere daha kolay ulaşabilme imkanının doğması, hazırlanacak eğlendirici ve öğretici uygulamalar için uygun zemin oluşturmuştur. Bu dersi alan öğrenciler bu platforma yönelik Türkçe uygulama/oyun tasarlayıp geliştirerek, bu noktadaki bir eksikliği kapayacaklardır.
Course Content Oyunun tanımı, kısa geçmişi, çocukların gelişimindeki etkisi; Temel programlama bilgisi; Android platformu; Geliştirici Araçları; AppInventor
# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 Oyunların tarihsel gelişimini bilir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Oyunları değerlendirir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Eğitsel oyunları tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Eğitsel oyun senaryosu oluşturur Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Ödev,
5 Eğitsel oyun tasarlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Ödev,
6 Eğitsel oyun geliştirir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Dersin Tanıtımı ve Genel İşleyiş Hakkında Bilgilendirme
2 Oyun ve Öğretimin Birleşimi, Öğrence
3 Oyun ve Öğrenme Üzerine Yapılmış Araştırmalar
4 Programlama Terminolojisi Gözden Geçirme
5 Android İşletim Sistemi ve Uygulamalarına Bakış
6 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 1
7 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 2
8 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 3
9 AppInventor ile Uygulama Geliştirme 4
10 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
11 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
12 Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi
13 Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Öğrenci Projelerinin Sunumu
Resources
Course Notes (1) Aytaç KAYA´nın ders notları<br>(2) Eğitsel Dijital Oyunlar: Kuram, Tasarım ve Uygulama, Mehmet Akif Ocak, Pegem, (2013)
Course Resources (1) Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
(2) Sandford, R., Ulicsak, M., Facer, K., & Rudd, T. (2006). Teaching with games. COMPUTER EDUCATION-STAFFORD-COMPUTER EDUCATION GROUP-, 112, 12.
(3) Klopfer, E. (2008). Augmented learning research and design of mobile educational games. Cambridge, Mass.: MIT Press.
(4) Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., Looney, L. (2011). App Inventor. Create your own Android apps. New York: O’Reilly Media
Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 60
2. Kısa Sınav 5
Total 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 35 35
Final 1 6 6
Total Workload 125
Total Workload / 25 (Hours) 5
dersAKTSKredisi 5