Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ornitoloji | BIY 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ UZUN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekosferin en aktif ve gözlenebilir gruplarından biri olan Aves sınıfının taksonomik, ekolojik, fizyolojik ve morfolojik özelliklerini öğrenebilme |
Dersin İçeriği | Aves sınıfı ile ilgili genel morfolojik ve anatomik özellikler, temel davranış şekilleri, yayılışları ve sınıflandırma temelleri ile sınıflandırmada önemli karakterler. Aves sınıfına ait takım, familya, cins ve türler. Ülkemizde yaşayan kuş türlerinin göç ve koruma statüleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuş sınıfının genel karakteristik özelliklerini kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Kuşları takım, familya, cins ve tür düzeyinde tanır | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Kuşların ekosistem içerisindeki etki ve rollerini öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkiye kuş türü listesini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Kuşların ortaya çıkışını ve çeşitlenmesini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Kuşların fizyolojik, anatomik, morfolojik ve davranış özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aves Sınıfının Genel Özellikleri | |
2 | Aves Sınıfına Ait Takımlar | |
3 | Kuşları Araştırma Yöntemleri | |
4 | Teşhis Metotları | |
5 | Kuş Göçlerini Çalışma Metotları | |
6 | Kuş Yuvalarını Çalışma metotları | |
7 | Kuşlarda İskelet Sistemi | |
8 | Deri ve Deri Oluşumları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sindrim Sistemi | |
11 | Üreme Sistemi | |
12 | Dolaşım Sistemi | |
13 | Endokrin Sistem | |
14 | Küresel Isınmanın Kuşlar Üzerine Etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Baran İ., Yılmaz İ., 1984, Ornitoloji Dersleri, Ege Üniversitesi Basımevi, 321 s., Bornova-İzmir 2. Kiziroğlu İ., 1989, Türkiye Kuşları, O.G.M. Basımevi., 314 s., Ankara. 3. Kiziroğlu İ., 2001, Ekolojik Potpuri, Takav Mat. Yay. A.Ş., 391 s., Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuş sınıfının genel karakteristik özelliklerini kavrar | |||||||||||||
2 | Kuşları takım, familya, cins ve tür düzeyinde tanır | |||||||||||||
3 | Kuşların ekosistem içerisindeki etki ve rollerini öğrenir | |||||||||||||
4 | Türkiye kuş türü listesini öğrenir. | |||||||||||||
5 | Kuşların ortaya çıkışını ve çeşitlenmesini öğrenir. | |||||||||||||
6 | Kuşların fizyolojik, anatomik, morfolojik ve davranış özelliklerini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |