Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Uygulamalar YBS 402 8 0 + 20 10 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ADEM AKBIYIK
Dersi Verenler Doç.Dr. ADEM AKBIYIK, Prof.Dr. ERMAN COŞKUN, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, Prof.Dr. ALPTEKİN ERKOLLAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.
Dersin İçeriği Uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim alanında çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
2 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
3 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
4 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
5 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
6 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
7 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
8 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
9 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
10 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
11 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
12 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
13 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
14 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur.
3 Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir.
4 Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir.
5 Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir.
6 İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır.
7 İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler.
8 Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir.
9 Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler.
10 Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
11 Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
12 Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir.
13 Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
14 Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur.
15 Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Bilişim alanında çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar.
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır.
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur.
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar.
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder.
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir.
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 16 256
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 1 50 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 506
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 20,24
dersAKTSKredisi 15