Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Uygulamalar | YBS 402 | 8 | 0 + 20 | 10 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK, Prof.Dr. ERMAN COŞKUN, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, Prof.Dr. ALPTEKİN ERKOLLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim alanında çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
2 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
3 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
4 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
5 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
6 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
7 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
8 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
9 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
10 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
11 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
12 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
13 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
14 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | İşletmenin temel fonksiyonları olan üretim, pazarlama, muhasebe, finans ve insan kaynakları, sayısal yöntemler ve yönetim organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olur. | ||||||
3 | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | ||||||
4 | Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | ||||||
5 | Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır. | ||||||
7 | İşletmede farklı alanlarda bilişim teknoloji ve sistemlerini kullanarak sorun çözebilir ve karar alıcıları destekler. | ||||||
8 | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verebilir ve sorumluluk alabilir. | ||||||
9 | Bilişim teknoloji ve sistemleri alanında hızlı değişimi takip eder ve sürekli kendini yeniler. | ||||||
10 | Bilişim teknoloji ve sistemleri konusunda sahip olduğu birikimini, yaşanan güncel gelişmeleri ve gelişen eğilimleri, her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | ||||||
12 | Programlama mantığını bilir ve güncel bir programlama dili kullanabilir. | ||||||
13 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
14 | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olur. | ||||||
15 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişim alanında çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | ||||||||||||||
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | ||||||||||||||
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | ||||||||||||||
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | ||||||||||||||
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | ||||||||||||||
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | ||||||||||||||
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 16 | 256 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 506 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 20,24 | ||
dersAKTSKredisi | 15 |