Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşyeri Uygulaması | MYO 291 | 4 | 0 + 20 | 10 | 10 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulama Yönergesi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 285 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,4 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |