Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makina Elemanları II | MKM 306 | 6 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Machine Elements I, Strenght, Engineering Materials, Technical Drawing |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. VAHDET UÇAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. VAHDET UÇAR, Doç.Dr. YAŞAR KAHRAMAN, Prof.Dr. AKIN OĞUZ KAPTI, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Doç.Dr. AHMET ÇAĞATAY ÇİLİNGİR, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, Doç.Dr. OSMAN HAMDİ METE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknik sistemleri (makina, tesisat, cihaz vb.) oluşturan temel bileşenlerin öğretilmesi. Makina elemanlarının fonksiyonlarına göre sınıflandırılması, şekillendirilmesi, boyutlandırılması, malzeme seçimi ve mukavemet hesaplarının öğretilmesi. Makina elemanlarının tasarım ve seçimine yönelik mühendislik formasyonu oluşturulması. Teknik sistemleri oluşturan ve makina elemanı olarak tanımlanan bileşenlerin analizinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Makina elemanlarının fonksiyonlarına göre sınıflandırılması, tasarımı, seçimi ve analizi. Şekil / kuvvet bağlı hareket ve güç iletim elemanları: Çarklar, kavramalar, kayış kasnak mekanizmaları Triboloji ve bileşenleri, Kaymalı yataklar, Yuvarlanmalı yataklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavrama ve frenleri tanımlar, moment iletimini hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Kayış-kasnak sistemlerini tanımlar, sınıflandırır, hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Dişli çarkları tanımlar, sınıflandırır, hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Sürtünme, aşınma ve yağlama konularını bilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Yatakları tanımlar, sınıflandırır, hesabını yapar ve standartlardan seçebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramalar: Rijit kavramalar | Makina elemanları 1 notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Kavramalar: Çözülebilen kavramalar | Makina elemanları 1 notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Frenler | Mukavemet ve mühendislik malzeme notları |
4 | Uygulamalar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
5 | Kayış-kasnak mekanizmaları | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
6 | Dişli çarklar: Tanımlama, sınıflandırma, imalat yöntemleri | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
7 | Dişli çarklar: Kuvvet-moment iletimi, mukavemet hesabı | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
8 | Dişli çarklar: Düz ve Helisel formdaki dişli çark sistemlerinin hesabı | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
9 | Uygulamalar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
10 | Laboratuvar Uygulaması - 1 | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
11 | Triboloji ve kaymalı yataklar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
12 | Yuvarlanmalı yataklar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
13 | Laboratuvar Uygulaması - 2 | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makine Elemanları II, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Soydan Y., ve Ulukan L.,Triboloji, Tagem, 2012. 2. Bozacı A., Makine Elemanları II, Çağlayan, 2005. 3. Bozacı A., Koçaş İ. ve Çolak Ö., Makine Elemanlarının Projelendirilmesi,Çağlayan. 4. Akkurt, M., Makine Elemanları, Cilt:1-2, Birsen, 2000. 5. Cürgül, İ., Makine Elemanları ve Çözümlü Problemleri, Cilt:1-2, Birsen, 2005. 6. Babalı, Fatih C., Makine Elemanları ve Konstrüksiyon Örnekleri, Nobel, 2006. 7. Shigley, JE., Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill,1986.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavrama ve frenleri tanımlar, moment iletimini hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | |||||||||||
2 | Kayış-kasnak sistemlerini tanımlar, sınıflandırır, hesaplamalarını yapar. | |||||||||||
3 | Dişli çarkları tanımlar, sınıflandırır, hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | |||||||||||
4 | Sürtünme, aşınma ve yağlama konularını bilir. | |||||||||||
5 | Yatakları tanımlar, sınıflandırır, hesabını yapar ve standartlardan seçebilir. | |||||||||||
6 | ||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |