Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi | RPD 102 | 2 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ, Arş.Gör. EROL UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol Uğur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen psikolojisini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Zihinsel sınıflamaları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Aile yapısı ile ilişkileri betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
8 | Kişiliğin gelişimini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
9 | Ahlak gelişimini betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
10 | Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Psikoloji Kavramının Temeli | |
3 | Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi | |
4 | Psikoloji Teorileri | |
5 | Psikoloji Teorileri | |
6 | Zihinsel Sınıflama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | |
9 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | |
10 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | |
11 | Aile Yapısı İle İlişkiler | |
12 | Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri | |
13 | Kişiliğin Gelişimi | |
14 | Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003. |
Ders Kaynakları | Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | ||||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | X | |||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | X | |||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | X | |||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | X | |||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | ||||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | X | |||||
11 | İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen psikolojisini tanır. | |||||||||||
2 | Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar. | |||||||||||
3 | Zihinsel sınıflamaları sıralar. | |||||||||||
4 | Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır. | |||||||||||
5 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır. | |||||||||||
6 | Aile yapısı ile ilişkileri betimler. | |||||||||||
7 | Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sıralar. | |||||||||||
8 | Kişiliğin gelişimini tanır. | |||||||||||
9 | Ahlak gelişimini betimler. | |||||||||||
10 | Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
dersAKTSKredisi | 8 |