Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi RPD 102 2 4 + 0 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ, Arş.Gör. EROL UĞUR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ve ergen psikolojisini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Zihinsel sınıflamaları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
6 Aile yapısı ile ilişkileri betimler. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
7 Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
8 Kişiliğin gelişimini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
9 Ahlak gelişimini betimler. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
10 Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Psikoloji Kavramının Temeli
3 Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi
4 Psikoloji Teorileri
5 Psikoloji Teorileri
6 Zihinsel Sınıflama
7 Ara Sınav
8 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi
9 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi
10 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi
11 Aile Yapısı İle İlişkiler
12 Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri
13 Kişiliğin Gelişimi
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.

Ders Kaynakları

Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. X
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. X
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar X
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. X
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar X
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır X
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. X
11 İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Çocuk ve ergen psikolojisini tanır.
2 Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar.
3 Zihinsel sınıflamaları sıralar.
4 Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır.
5 Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır.
6 Aile yapısı ile ilişkileri betimler.
7 Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sıralar.
8 Kişiliğin gelişimini tanır.
9 Ahlak gelişimini betimler.
10 Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,4
dersAKTSKredisi 8