Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli V: Yaşlılarda Psikolojik Danışma | RPD 456 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Betül Düşünceli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşlılık psikolojisini anlayabilme ve yaşlı bireylerin karşılaştıkları, sosyal ve psikolojik içerikli uyumsuzluklarının nedenlerini açıklayabilme. |
Dersin İçeriği | Yaşlılık psikolojisi, yaşlılık kuramları,yaşlılıkta toplumsal gelişim, yaşlılıkta ruh sağlığı,yetişkinlik ve yaşlılık danışmanlığı ve danışma tekniklerini kapsayan bir derstir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşlılık psikolojisi ve yaşlılıkta ruh sağlığını betimler. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Yaşlılıkta sıklıkla karşılaşılan uyum sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
3 | Yaşlı bireyleri anlayabilme ve onlarla iletişim kurabilme becerisi kazanırlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
4 | Yaşlılık danışmanlığı ve erken yaş dönemi danışmanlığını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Yaşlılık kuramlarının günlük yaşamda etkililiğini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | yaşlıların topluma uyumunun önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Yaşlılık psikolojisi | |
3 | Yaşlılık kuramları | |
4 | Yaşlılıkta toplumsal gelişim | |
5 | Yaşlılıkta ruh sağlığı | |
6 | Yaşlılıkta ruh sağlığını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen etmenler | |
7 | Ara sınav | |
8 | Yaşlılıkta sıklıkla karşılaşılan psikolojik sorunlar | |
9 | Demans | |
10 | Alzheimer | |
11 | Yaşlılık da uyum sorunları | |
12 | Emeklilik | |
13 | Ölüm ve Ölüm Algısı, Kayıplar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KOÇ, Mustafa, Gelişim Psikolojisi Açısından Yaşlılık Döneminde Bireysel Gelişim, Akademik Araştırmalar Dergisi, İstanbul-2002. ____________, Gelişim Psikolojisi Açısından Yaşlılık Döneminde Toplumsal İlişkiler, Mehir Aile Dergisi, Konya-2001. ___________, Gelişim Psikolojisi Açısından Yaşlılık Dönemi ve Genel Özellikleri, Mehir Aile Dergisi, Konya-2002. ÖZGÜR, Songül, Türkiye´de yaşlı nüfusun ekonomik ve sosyal sorunları, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Sosyal BilimlerEnstitüsü, İstanbul-1992, 108 ÖZTOP, Hülya, Yaşlı ana-babaların yetişkin çocuklarıyla ilişkileri ve bu konudaki beklentiler: kuşaklararası bir değerlendirme / The Relationships betweenelderly parent and their adult children and their expectations: an intergenerational assessment, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara-2000, 119 sh., [YÖK Tez No: 91600] - PARLAK, Ömer; Yaşlılık Dönemi, (Yayımlanmamış Lisans Tezi), U.Ü.İ.F., Bursa-1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | X | |||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | ||||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | ||||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | ||||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | ||||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | ||||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | ||||||
11 | İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşlılık psikolojisi ve yaşlılıkta ruh sağlığını betimler. | |||||||||||
2 | Yaşlılıkta sıklıkla karşılaşılan uyum sorunlarını analiz eder. | |||||||||||
3 | Yaşlı bireyleri anlayabilme ve onlarla iletişim kurabilme becerisi kazanırlar. | |||||||||||
4 | Yaşlılık danışmanlığı ve erken yaş dönemi danışmanlığını karşılaştırır. | |||||||||||
5 | Yaşlılık kuramlarının günlük yaşamda etkililiğini analiz eder. | |||||||||||
6 | yaşlıların topluma uyumunun önemini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |