Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültüründe Âşıklık Geleneği | SAU 660 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EROL EROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EROL EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini, gelişim sürecini açıklamak. Âşıklık geleneğinin özelliklerini ve gelişimini öğrencilere tanıtmak. Âşık edebiyatı, Âşıklık geleneği ile lgili bilgilerle öğrencileri bilgilendirmek. Âşıklık geleneğinde uygulanan bütün ritüellerden öğrencileri haberdar etmek. |
Dersin İçeriği | Türk kültüründe aşıklık geleneğinin yeri, Halk edebiyatı içinde âşık edebiyatının yeri, âşık tabirinin anlamı, âşık edebiyatının türleri, âşıklık geleneği, âşıklık geleneğinin kaynağı, rüya motifi, âşık makamları, meşhur âşıklar, günümüzde âşıklık geleneği ve rüya motifi, yaşayan âşıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki yeri ve önemini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, Sınav , Performans Görevi, |
2 | Aşık fasılları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Geçmişten günümüze Aşıklık geleneğinin gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dönemlerine göre geleneğin güzel örneklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Prof. Dr. Umay Günay, Aşık Tarzı Şiir Geleneği, Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları, KÖPRÜLÜ, Fuat, Türk Saz Şairleri Antolojisi, ARSUNAR, Ferruh; Köroğlu, BALİ, Muhan; Ercişli Emrah ve Selvihan Hikâyesi |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki yeri ve önemini öğrenir. |
2 | Aşık fasılları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Geçmişten günümüze Aşıklık geleneğinin gelişimini öğrenir. |
4 | Dönemlerine göre geleneğin güzel örneklerini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 10 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |